با کسب لقب EFIAP/S از سوی فدراسیون جهانی عکاسی:

مهدی زابل عباسی در جمع سه نفر اول دارنده لقب EFIAP/S در کشور قرار گرفت

در سال 2023 پس از بررسی‌ از سوی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی، یازده عکاس از ایران موفق به اخذ لقب هنری شدند که در این بین سه عکاس از شهر مشهد موفق به اخذ درجه هنری و لقب عکاسی شدند.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ در سال ۲۰۲۳ پس از بررسی‌های متعدد یازده عکاس از ایران موفق به اخذ لقب هنری شده که در این بین سه عکاس از اعضای هیئت مدیره موسسه عکاسان خراسان رضوی به نام های مهدی زابل عباسی برای چهارمین بار موفق به اخذ درجه هنری و نشان نقره ای هنرمند ممتاز عکاسی ، محمد مختارنیا و امیرحسین اباذریان موفق به اخذ درجه هنری و لقب هنرمند فیاپ گردیدند.

بنا بر اظهار مسئول روابط عمومی موسسه عکاسان خراسان رضوی آقای مهدی زابل عباسی با بیش از ۷۵۰ عکس پذیرفته در ۵۰ جشنواره از جمله : آمریکا ، اسپانیا ، کانادا ، لهستان ، هند و …در جهت کسب لقب EFIAP/S تا کنون ، جوایز مهمی همچون مدال طلای انجمن عکاسان آمریکا ، مدال طلای فیاپ و روبان افتخار و لوح های تقدیر متعدد دریافت نموده است.

محمد مختارنیا و امیر حسین اباذریان نیز در جهت کسب لقب AFIAP تا کنون بیش از ۵۰ عکس پذیرفته شده در جشنواره های مختلف از جمله : کانادا ، هند ، لهستان ، ترکیه و… داشته و از جمله جوایز شان به کسب مدال طلا و روبان افتخار و دیپلم تقدیر و تقدیر ویژه هیئت داوران می توان اشاره کرد.

با کسب این القاب جهانی هنری توسط عکاسان خراسان رضوی؛ آقای مهدی زابل عباسی با کسب لقب EFIAP/S در جمع سه نفر اول کشور که دارنده این لقب هستند قرار گرفت و آقای امیرحسین اباذریان نیز جوان ترین دارنده لقب عکاسی جهانی از فدراسیون جهانی عکاسی در ایران گردید .

فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی یا فیاپ مجموعه فدراسیون‌های عکاسی ملی در کشورهای مختلف را شامل شده و در حال حاضر ۹۰ کشور در آن عضو هستند. فیاپ تنها موسسه بین‌المللی در زمینه هنر عکاسی هست که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است و در پنج قاره نمایشگاه و جشنواره به صورت رایگان و غیر رایگان برگزار میکند و در زمینه صلح عمومی و ارتقا هنر عکاسی از سال ۱۹۴۷ تا کنون فعالیت دارد. فدراسیون سالانه به عکاسانی که در سطح جهان درخشش داشتند و جوایز متعدد کسب کردند لقب و درجه هنری اعطا می‌نمایند./