رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی:

اشتغالزایی ۱۱۲ هزار نفری در صنعت هتلداری خراسان رضوی

در حوزه هتل‌ها برای صد و دوازده هزار نفر تا کنون اشتغالزایی صورت گرفته است و ۱۸۰ شغل مرتبط با واحدهای اقامتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در نشست با خبرنگاران در ستاد خدمات سفر استان عنوان کرد: تعداد تخت‌ هتل‌های استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ از ۶۰ هزار به ۷۰ هزار افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ۲۳ هزار اتاق در هتل‌ها داریم و امسال توانستیم ساماندهی هتل‌ها را در حوزه قیمت‌گذاری انجام دهیم. در سال ۱۴۰۱ تعرفه‌ها را افزایش ندادیم و در امسال هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت تا ایام تابستان نداریم.

محمود مادرشاهیان در خصوص اشتغالزایی در صنعت هتلداری مطرح کرد: همیشه در همه صنایع موضوع اشتغالزایی مورد توجه قرار میگیرد که این موضوع در صنعت هتلداری نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه هتل‌ها برای ۱۱۲ هزار نفر تا کنون اشتغالزایی صورت گرفته است و ۱۸۰ شغل مرتبط با واحدهای اقامتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و از این طریق به کسب درآمد پرداخته‌اند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی درباره جذب مسافران خارجی اشاره کرد: امسال توافق خوبی با عربستان سعودی، امارات متحده و کشورهای همجوار در حال اتفاق است. از سال گذشته تا نوروز ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰ هزار مسافر خارجی را در استان پذیرش کرده‌ایم.

مادرشاهیان در خصوص واگذاری اماکن اقامتی واحد‌های دولتی مطرح کرد: این اماکن به میراث فرهنگی واگذار نشده است و در اختیار خود این مجموعه‌ها است. هنوز به ما اجازه ورود نداده‌اند اما در سال آینده برنامه داریم این اماکن را ساماندهی کنیم و به استانداردهای لازم برسانیم.