۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

فرماندار مشهد در برنامه استودیو انتخابات گفت: در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات درنظر گرفته شده‌اند

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ محسن داوری یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در برنامه استودیوی انتخابات که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات جانمایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و ۴۴ شعبه در کلات هستند.

فرماندار مشهد ضمن بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید شایسته‌تر از دور نخست برگزار شود، بیان کرد: ۱۸ هزار عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در این مرحله از انتخابات فعال خواهند بود.

وی در همین رابطه افزود: تبلیغات نامزدها شروع شده و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

داوری خاطرنشان کرد: حوزه انتخابیه مشهد و بخش رضویه را به ۱۴ حوزه تقسیم کرده‌ایم که ۱۳ حوزه در مشهد و ۱ حوزه در بخش مرکزی و همچنین این حوزه‌ها ۲۳ منطقه دارند که ۲۰ منطقه در مشهد و ۳ منطقه در بخش مرکزی فعال خواهد بود.

فرماندار مشهد ادامه داد: هر منطقه برای رصد فعالیت شعب اخذ رای یک اتاق وضعیت دارد و در فرمانداری نیز در قالب اتاق وضعیت ۲۳ منطقه را رصد خواهیم کرد.

وی در خصوص افراد واجد شرایط رای دادن در این دور از انتخابات تشریح کرد: در این مرحله از انتخابات افرادی که طی دوره اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده بودند و یا در هیچ حوزه رای ندادند و یا از یازده اسفند سال گذشته تا ۲۱ اردیبهشت به سن قانونی رای دادن رسیده باشند، می‌توانند رای بدهند.

داوری گفت: اولویت ما در ارسال شعب اخذ رای سیار با مناطق جمعیتی و مکان‌های اجتماعی مثل زندان، کارخانجات و غیره خواهد بود.

فرماندار مشهد گفت: تمام تلاش هیات اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان بر این است که یک انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا را برگزار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آماری از دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه متبوع خود پرداخت و افزود: مشارکت مردم مشهد در دور نخست انتخابات حدود ۷ درصد نسبت به دور قبل افزایش پیدا کرد و ۱۷ درصد تعرفه بیشتری نسبت به دور قبل مصرف شد.

داوری با بیان اینکه مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، افزود: کمترین شکایت و نارضایتی را در این حوزه انتخابیه داشتیم.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه از پنج نماینده مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، یک نماینده باید در دور دوم به مجلس بروند، افزود: در دور قبل ۹۸ درصد شعب مشهد راس ساعت ۸ فعالیت ‌خود را شروع کردند.

وی بیان کرد: در روز جمعه تمامی عوامل از ۵ صبح حضور خواهند داشت و راس ساعت ۸ فرآیند انتخابات برگزار خواهد شد.