نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ مدیرعامل هلدینگ رامدیز، در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری به شیوه هنر مفهومی که در سالن جلسات مجتمع تجاری آرمیتاژگلشن برگزار شد، گفت: هلدینگ رام از سال ۸۶ فعالیت خود را به صورت تخصصی در زمینه مشاوره و اجرای پروژههای ساختمانی آغاز کرده است.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نمایشگاه صنعت ساختمان را در فضایی به مساحت ۸۳۰۰ متر مربع در محل سیتی استار مشهد با طراحی و خدمات داخلی برگزار کردیم.
آلا صباغان ادامه داد: سال گذشته افتخار داشتیم که از کشور امارات و کلانشهرهای اصفهان، شیراز و تهران غرفههایی در نمایشگاه داشته باشیم. برای مدیریت هزینهها، به سمت غرفهسازی خاص و مؤثر حرکت کردیم و نمایشگاه بهگونهای طراحی شد که تمامی غرفهها از هر سمت قابل مشاهده بودند. امسال نیز تصمیم داریم نمایشگاه RAAMEX2024 را در جزیره کیش برگزار کنیم.
وی با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته برای برگزاری نمایشگاه امسال گفت: این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه در برج تجاری میکامال جزیره کیش و در فضایی به وسعت ۶۵۰ متر مربع برگزار خواهد شد. ۴۶ غرفه با آثار خلاقانه در معرض بازدید عموم خواهند بود که ۳۰ غرفه از این نمایشگاه را مشهدیها مدیریت میکنند و همچنین یکی از هنرمندان برجسته کشور امارات که با پسماندهای پلاستیکی، اکسسوری تولید کرده نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.
مدیرعامل هلدینگ رام با تأکید بر مشارکت شرکتهایی از تهران، اصفهان، تبریز و ترکیه اعلام کرد: ساعت بازدید نمایشگاه از ۱۷ الی ۲۲ و پنلهای تخصصی معماری از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در پردیس سینمایی میکامال جزیره کیش برگزار خواهد شد. مخاطبان اصلی این نمایشگاه سرمایهگذاران و سازندگان برجسته در صنعت ساختمان خواهند بود.
تغییر سبک نمایشگاهی در حوزه صنعت ساختمانی و معماری
رئیس هیات مدیره هلدینگ رام، در ادامه این نشست گفت: تصمیم داریم اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری را به صورت هنر مفهومی در جزیره کیش برگزار کنیم. ما یک فضای نمایشگاهی نوآورانه طراحی کردیم که امیدواریم به عنوان مدلی جدید در دنیا مطرح شود. افتخار میکنیم این مدل نمایشگاهی را از مشهد شروع کرده و به استانهای دیگر معرفی میکنیم.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه خبری از غرفهسازی سنتی نیست و محصولات به شیوهای مدرن و هنری به نمایش گذاشته نمیشوند، که این موضوع موجب کاهش هزینهها و بهبود بهرهوری منابع میشود. هلدینگ رام با ارائه این مدل نوین، مبتکر تحول در صنعت نمایشگاهی است.
محمد رضایی درباره تبدیل نمایشگاه صنعتی به گالری هنری اظهار کرد: مدل نمایشگاه امسال، مدل هنر مفهومی است که در آن نیازی به حمل فیزیکی محصولات به نمایشگاه نیست. محصولات به وسیله هنر به نمایش گذاشته میشوند و بازدیدکنندگان تجربهای مشابه حضور در یک گالری یا موزه را خواهند داشت. برای هر محصول یک QR کد نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار میگیرد تا بتوانند تمامی اطلاعات محصول را بهصورت دیجیتال دریافت کنند. این نمایشگاه فضایی فراهم میکند تا بازدیدکنندگان و صنعتگران به گفتگو و تبادل نظر بپردازند و هزینههای حمل محصولات و آسیبهای احتمالی جابجایی حذف و کاهش یابد.
استفاده از ظرفیت هنرمندان در نمایشگاههای آینده
در ادامه این نشست، مشاور مدیرعامل هلدینگ با اشاره به موضوع مسئولیت اجتماعی در صنعت نمایشگاهی تأکید کرد: ما به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود پایبند هستیم و بر این باوریم که صنعت نمایشگاهی باید رویکردی هنری، علمی و زیستمحیطی داشته باشد. محصولات باید با بالاترین استانداردهای انرژی و با نگاه به حفظ محیط زیست طراحی و ارائه شوند.
محسن طبسی افزود: دوره بعدی این رویداد را به عنوان یک رویداد هنری پیش خواهیم برد. همانطور که صنعت ساختمان حضور فعالی در این نمایشگاه خواهد داشت، هنرمندان نیز میتوانند با شرکت در فراخوانها به نمایشگاه راه پیدا کرده و به غنای بیشتر این رویداد اضافه کنند. در آینده قصد داریم یک گالری صنعتی ویژه را تأسیس کنیم.
وی درباره حمایت از مصرفکننده در این نمایشگاه مطرح کرد: هدف این نمایشگاه، حمایت از مصرفکننده است و نه تولیدکننده. با این رویکرد جدید، هزینههای اضافی حذف شده و در نتیجه قیمت تمام شده محصولات کاهش مییابد.
دیدگاه بسته شده است.