در نشست خبری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد مطرح شد:

مشهد نیازمند ۳۳۰۰ شیر هیدرانت آتش نشانی در سطح شهر است

معاون فنی سازمان آتش‌نشانی گفت: در سطح شهر مشهد در حال حاضر حدود ۹۷۰ شیر هیدرانت فعال داریم. شیرهای هیدرانت بر روی مخازن آب شهر فعالسازی شده‌اند و چیزی که در حال حاضر نیازمند آن هستیم ۳۳۰۰ شیر هیدرانت در سطح شهر مشهد است تا بتوانیم روی شبکه شهری ایجاد کنیم.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ کافی نیا در نشست خبری سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد درباره پاسخگویی به پرونده‌های گروه‌های ساختمانی گفت: در ۶ ماهه گذشته بالغ بر ٧ هزار و ٢٠٠ پرونده ایمنی بررسی و تلاش شد تا در حداقل زمان به آنها پاسخ داده شود. میانگین زمانی پاسخگویی پرونده در گروه‌های ساختمانی مختلف دو تا ۳ روز است؛ در دوسال گذشته این بازه زمانی ۶٠ روز بوده که با تلاش همه همکاران به حداقل زمان ممکن رسید.

وی افزود: ماشین آلات و تجهیزات ما در مشهد نسبت به شهرهای دیگر حتی تهران نمونه است؛ تجهیزات اطفای حریق و کار در ارتفاع با حمایت شورای شهر و شهردار مشهد تأمین شده؛ در راستای ارتقا و افزایش ایمنی، در سال های گذشته و با توجه به شرایط نقدینگی قراردادی منعقد شده که تا سال ١۴٠۵، ماشین آلات و تجهیزات به‌روزتری را وارد مشهد کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد درباره ساختمان‌های ناایمن خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش تیم نظارت و پیشگیری سازمان آتش نشانی، ساختمان‌های بلند مرتبه بسیار زیادی در سطح شهر مشهد داشتیم که طی دو سال گذشته موفق به اخذ گواهی ایمنی نشده بودند، با مراجعه و بازدیدهایی که همکاران ما از این ساختمان‌ها داشتند و همچنین با مشاوره‌هایی که این عزیزان به مالکین پروژه‌های بلند مرتبه سازی داده بودند، شاهد کسب گواهی ایمنی توسط این ساختمان‌ها بودیم.

وی ادامه داد: البته این به این معنا نیست که این ساختمان‌ها به صورت دائم ایمن خواهند بود در همین راستا همکاران بنده بازدیدهای مداوم و متداول خود را خواهند داشت اگر هر کدام از آن مواردی که رفع شده دچار نقص شده باشد و این صاحبین املاک نسبت به رفع مجدد آن اقدام نکنند مجدداً اخطاریه ایمنی از ما خواهند گرفت.

کافی نیا مدعی شد: خوشبختانه خودروهای عمومی اطفای حریق مازاد بر وضعیت موجود ایستگاه‌هایمان بوده و ماشین آلات عمومی ما بیش از حد نیاز است. ولی همچنان به دنبال این هستیم تا ماشین آلات تخصصی بیشتری داشته باشیم. به طور مثال یک دستگاه خودروی اطفای حریق صنعتی داریم که در کشور وجود ندارد و فقط آتش نشانی مشهد با آن مجهز می‌باشد. و به دنبال این هستیم تا یک خودروی دیگر نیز به آن اضافه کنیم تا دو پهنه شرق و غرب را پوشش دهیم.

معاون فنی سازمان آتش نشانی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار توسعه و اقتصاد پایدار مبنی بر وضعیت موجود شیرهای هیدرانت در سطح شهر مشهد خصوصاً مناطق پر تراکم جمعیتی و سکونتگاهی پاسخ گفت: در سطح شهر مشهد در شبکه هیدرانت ما مجهز به ۹۷۰ شیر هیدرانت هستیم و در هر کجایی که ایستگاه آتش نشانی احداث می‌شود یکی از نیازهای اساسی آن شیر هیدرانت برای آبگیری ماشین‌های آتش نشانی است، که برای محدوده شاهنامه نیز این اتفاق افتاده است.

وی افزود: شیرهای هیدرانت بر روی مخازن آب شهر فعالسازی شده‌اند و چیزی که در حال حاضر نیازمند آن هستیم ۳۳۰۰ شیر هیدرانت در سطح شهر مشهد است تا بتوانیم روی شبکه ایجاد کنیم.

رجبی پور درباره همکاری شهرداری مناطق با سازمان آتش نشانی در جهت تجهیز شهر به شیرهای هیدرانت عنوان کرد: طبق دستوری که از سوی شورای شهر نیز صادر شده است، بنا داریم از ظرفیت مناطق برای این موضوع استفاده کنیم تا بتوانیم با کمک مناطق شهرداری، با سرعت بیشتری به آن تعداد شیر هیدرانتی که نیازمند هستیم دست یابیم.

وی افزود: موضوع نگهداری و تجهیزات شیرهای هیدرانت نیز به صورت پیوسته در حال انجام است. و هیچگونه ایرادی در شیرهای هیدرانت موجود سطح شهر نیست.