بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دو شهرک صنعتی در مشهد

نمایندگان مردم مشهد و کلات مجلس شورای اسلامی از شهرکهای صنعتی توس و فناوریهای برتر (ماشین سازی) و چند واحد صنعتی مستقر در این شهرکها، بهمراه مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی بازدید کردند.

نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از اعضای این کمیسیون با حضور در شهرک صنعتی فناوریهای برتر ماشین سازی مشهد از یک شرکت دانش بنیان در این شهرک بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت‌ها و مشکلات این شرکت‌ آشنا شدند.

میثم ظهوریان ابوترابی افزود: در واحد فناورانه تجهیزات پزشکی اسوه آسیا تولید کننده انواع ایمپلنت های ارتوپدی همچنین پودرهای استخوانی بازدید و پس از آن در جلسه جمع‌بندی برنامه‌های مطالبات با دانشگاه علوم پزشکی مشهد بررسی و جهت رفع موانع تولید تدابیر لازم اندیشه شد.

نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات و عضو کمیسیون امور داخلی کشور شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید از شهرک صنعتی توس واحد دانش بنیان آذین طب سلامت رازی تولید کننده تجهیزات پزشکی، انواع اکسترنال های ارتوپدی مواردی مرتبط با طرح توسعه این مجموعه که در شهرک صنعتی خادم الرضا(ع) در حال احداث است.

علی اصغر نخعی راد ادامه داد: قطعی برق واحد‌های تولیدی، کمبود و محدودیت در تامین مواد اولیه، قوانین دست و پاگیر حوزه صادرات و نبود تسهیلات مناسب ریالی و ارزی، از جمله مشکلات اصلی صنعتگران است که در این بازدید‌ها بررسی شد و سپس در کمیسیون های مجلس، برای رفع آنها برنامه‌ریزی و با وضع قوانین مناسب اقدام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در ادامه گفت: توسعه و ایجاد شهرکهای صنعتی در مرکز استان خراسان رضوی(شهرستان مشهد) از اولویت مهم کاری این شرکت جهت جلوگیری از مهاجرت کارآفرینان بوده که طی دو سال گذشته اقدامات موثری در این جهت انجام شده است.

جعفر فرشچی طوسی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارئه مصوبات و ایجاد سازوکارهای لازم به کمک جهش تولید برای توسعه و مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و جلوگیری از هدررفت منابع و بویژه سهم مالیات بر ارزش افزوده برای بهبود زیر ساختها ظرفیت‌های خوبی را برای آنها تعیین کنند.