معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مستندسازی املاک ردیف اختصاصی از سوی مجلس شورای اسلامی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : افزایش معدل دانش آموزان متوسطه دوم کار بسیار سختی است / مستندسازی املاک ردیف اختصاصی در سایه قانون بایستی انجام شود.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار ؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در جلسه گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در خصوص مستندسازی املاک ردیف اختصاصی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مستندسازی املاک ردیف اختصاصی در نظر گرفت و تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برای این منظور در کشور توزیع شده است.

قاسم احمدی لاشکی افزود: عدم پیگیری مستندسازی املاک ردیف اختصاصی و بی توجهی به آن، خارج از قاعده است و مستندسازی در سایه قانون بایستی انجام شود و از استان های البرز، خراسان رضوی، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان ، کردستان، یزد، کرمانشاه ونیز کهگیلویه و بویراحمد برای این منظور تشکر میکنم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه کار ما سخت شده است و البته چشم انداز خوبی هم در نظر گرفته شده است، ادامه داد: هدف‌گذاری انجام شده در تامین معلم در دروس مختلف بسیار خوب  است، اما افزایش معدل دانش آموزان متوسطه دوم به اندازه ۲.۵ نمره کار بسیار سختی است .

احمدی لاشکی در خصوص تامین سرمایش و گرمایش مدارس نیز گفت : اعتبار لازم بسیار خوبی برای گازرسانی مدارس در نظرگرفته شده است .

وی تبیین سند جامع گزینش نیروی انسانی را نیز از محورهای اصلی برنامه هفتم در بخش آموزش و پرورش دانست و افزود: وضعیت نیروی انسانی ما هم اکنون هم قابل پذیرش نیست و وضعیت خوب نیست .

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود : معضل کمبودمعلم آموزش و پرورش باید به صورت ریشه ای حل شود و از شورای نگهبان تقاضای تصمیم صحیح را دارم .

وی سپس به مشارکت فعال در انتخابات اشاره کرد و گفت : در تقویم انتخابات پیش رو در کشور، دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را داریم که باید برای آن آماده باشیم.

مستندسازی املاک ردیف اختصاصی به معنای ثبت و ثبت‌نام املاکی است که در اختیار یا تصرف دستگاه‌های اجرایی قرار دارند. آیین‌نامه مستندسازی و تعیین بهره‌بردار اموال غیرمنقول توسط دستگاه‌های اجرایی قوانین و مقررات مربوط به مستندسازی املاک ردیف اختصاصی را شامل می‌شود و نحوه ثبت و ثبت‌نام اطلاعات املاک را تعیین می‌کند./