نشست خبری جشنواره فیلم بسیج اختران ۱۴۰۲ خراسان رضوی برگزار شد

دبیر پنجمین جشنواره فیلم اختران گفت: دقیقاً مشخص نیست مسئولان محترم حوزه فرهنگی از چه سبک و شیوه حمایت می‌کنند که در این دوره تاکنون حتی یک فیلم فاخر و در شأن پایتخت معنوی ایران تولید نشده است

سرهنگ علی اصغر رجبی رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ضمن تشریح اهم ماموریت‌های این سازمان افزود: پنجمین جشنواره فیلم بسیج اختران با هدف حمایت و ایجاد امید میان فیلمسازان خراسانی از ۳ لغایت ۵ آبانماه در شهرستان سرخس برگزار خواهد شد.

احمدرضا عرفانی مسئول ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به اهمیت تاریخی و جغرافیایی شهرستان سرخس، افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و حمایت از هنرمندان خراسان رضوی با دستور ویژه محمدرضا کلایی رئیس منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبت به حمایت و بخشی از مراحل میزبانی جشنواره اقدام نموده است و امیدواریم در سال‌های آینده با همیاری سایر دستگاه‌ها جشنواره اختران را در قامت یک رویداد خاص برگزار کنیم.

محمدعلی صباغی دبیر جشنواره ضمن قدردانی از سپاه ناحیه سرخس، فرمانداری، شهرداری و بصورت خاص منطقه ویژه اقتصادی سرخس در اجرای هر چه بهتر جشنواره اختران، برگزاری جشنواره در شهر سرخس را از دو منظر حائز اهمیت نامید؛ اول اینکه این اقدام موجب ایجاد شعف و انگیزه در میان مردم شهرستان به‌ویژه هنر دوستان خواهد شد و قطعاً برای تولیدات هنرمندان شاخص ایجاد سوژه‌های نو و دغدغه‌های مؤثر خواهد کرد. و از طرفی تغییر میزبانی جشنواره پس از ۱۲ سال نشان از عدم تعامل مؤثر مدیریت فرهنگی شهرداری مشهد با برگزارکنندگان دارد.

وی در همین راستا افزود: دقیقاً مشخص نیست مسئولان محترم حوزه فرهنگی از چه سبک و شیوه حمایت می‌کنند که در این دوره تاکنون حتی یک فیلم فاخر و در شأن پایتخت معنوی ایران تولید نشده است و از طرفی حتی حاضر به حمایت و مشارکت در رویدادهای فرهنگی بسیجی و جهادی هم نیستند.

در این لحظات چند نفر از حضار نسبت به عملکرد بعضی از مسئولین انتقادات شدیدی داشتند که صباغی از میهمانان خواهش کرد با توجه به عدم حضور افراد از کسی نام برده نشود.

در خاتمه صباغی ضمن ابراز خرسندی از ارسال ۲۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره اعلام کرد: هیئت انتخاب از این میان تعداد ۴۶ اثر در بخشهای داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، یکصدثانیه‌ای و فیلمنامه را برای بخش مسابقه برگزیدند.

داوران بخش نهایی این دوره از جشنواره سیدمهدی رضازاده، نسرین شامحمدی و علی عظیم زاده خواهند بود.

جشنواره فیلم اختران از سوم لغایت پنجم آبانماه به میزبانی شهرستان سرخس برگزار خواهد شد.