گام بلند شهرداری مشهد با احداث ۲۴ نیروگاه خورشیدی

موقعیت تابش خورشید و تونل های بادی ظرفیت خوبی را برای توسعه انرژی های تجدید پذیر فراهم ساخته است و احداث ۲۴ نیروگاه خورشیدی گام بلند شهرداری مشهد در ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های پاک و سازگار با محیط زیست است


به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تولید بالای گازهای گلخانه‌ای در انرژی‌های فسیلی را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح با هدف تأمین کامل انرژی به صورت مستقل و کاهش بار شبکه برق اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های کوچک مقیاس در بهره‌گیری از انرژی‌های پاک سهم به سزایی را دارا هستند، تصریح کرد: این ۲۴ نیروگاه خورشیدی با میانگین ظرفیت تولید ۷۳۰ کیلووات ساعت و میانگین تولید انرژی سالیانه ۱۱۷۰ مگاوات ساعت در پشت بام‌های ساختمان‌های شهرداری مشهد احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

قاسم زوکی‌نژاد اهتمام مدیریت شهری در تحقق اهداف تعیین شده سیاست‌های کلی انرژی‌های تجدید پذیر را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص تأمین برق مورد نیاز ادارات و دستگاه های دولتی از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی با اقدامات صورت گرفته، شهرداری مشهد بین تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی کشور دارای رتبه برتر است.

وی اظهار کرد: این نیروگاه‌ها با تأمین حدود ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های شهرداری، کمک زیادی به حل مشکل ملی پیکسایی تابستان داشته است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد ادامه داد: اجرای نیروگاه‌های پشت بامی برای تمامی ساختمان‌های در حال ساخت و جدید شهرداری در دستور کار معاونت مالی و پشتیبانی قرار دارد.