دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت:

یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر رفع مشکلات اقتصادی است

وظیفه ستاد امر به معروف تنها به حوزه حجاب و عفاف محدود نیست، در سال گذشته ما از ۳۲ مرکز تولیدی در شهرک‌های صنعتی بازدید و مشکلات تعدادی را حل کردیم

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در نشست خبری که به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را “امر به معروف، نهضت حسینی، جامعه متعالی” عنوان و اظهار کرد: مهمترین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری است و کسانی که در ابتدای مطالبه‌گری قرار می‌گیرند، مدیران دستگاه‌ها هستند. ما مطالبه خود را همراه با طرح و پیشنهاد ارائه می‌کنیم.

وی افزود: طبق قانون در صف اول ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دستگاه‌های اجرایی قرار دارند و موظفند در راستای نشر معروف و نهی از منکر برنامه‌های ابلاغ شده را اجرایی کنند؛ وظیفه ما هم در این حوزه نظارت بر اجراست.

نرم افزار مطالبه‌گری”سو” دستاورد خراسان رضوی است

مهدی رضایی درباره مهم‌ترین اقدام و دستاورد ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در حوزه طراحی نرم‌افزار مطرح کرد: این نرم‌افزار که در حوزه مطالبه‌گری تولید شده است با نام “سو”، به معنی سمت و جهت و روشنایی از بزرگترین دستاوردهای ستاد است که با توجه به بازدیدهای ستاد کشوری، تا پایان تابستان در سطح کشور عملیاتی خواهد شد. با وجود تبلیغات محدودی که داشتیم بیش از ۳۰۰۰ مطالبه به ثبت رسیده که ۸۳.۶ درصد از مطالبات به نتیجه مشخصی دست یافته‌اند. 

وی افزود: آنچه این نرم‌افزار را متمایز نموده، این است که هرکس مطالبات را ثبت کند، می‌تواند تمام مراحل پیگیری آن را آنلاین رصد و مشاهده کند و اگر مطالبه حل نشده باشد می‌تواند آن‌ را دوباره به جریان بیندازد. به هیچ عنوان هیچکس دسترسی به اطلاعات اعضای استفاده کننده از اپلیکیشن ندارد و هیچ شخصی بجز بنده به عنوان دبیر ستاد و مدیر اتاق وضعیت، دسترسی به نرم‌افزار ندارد و اسامی ارائه‌دهندگان گزارشات مطالبه‌گری در اتاق وضعیت محرمانه و محفوظ می‌ماند.

سال گذشته ۹۰ دستگاه اجرایی با ستاد مکاتبه مستقیم داشتند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ابلاغ برنامه‌های اجرایی را به ادارات از دیگر اقدامات مهم ستاد عنوان کرد و توضیح داد: هرسال برنامه‌هایی را تدوین و با مشارکت دستگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم. اواخر سال ۱۴۰۰، از ۱۳۰ دستگاه ۱۵ دستگاه پاسخگو بودند. با ابلاغ برنامه‌ها، رصد اقدامات و رتبه‌بندی دستگاه‌ها برای اولین بار در طول تاریخ ستاد، در پایان سال ۱۴۰۱، ۹۰ دستگاه با ما مکاتبه مستقیم داشتند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ستاد امر به معروف را تنها به حوزه حجاب و عفاف محدود نکنید، عنوان کرد: در سال گذشته ما از ۳۲ مرکز تولیدی در شهرک‌های صنعتی بازدید و مشکلات تعدادی را حل کردیم. رفع مشکلات حوزه‌های اقتصادی نیز از جمله اقدامات خوب ستاد است.