فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:

هیچ کسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بازنشسته نمی‌شود مگر اینکه صاحب مسکن شود

صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی زمینی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری همزمان به صورت برخط در ۶ شهر کشور، تعداد ۹۱۲ واحد منزل سازمانی در مشهد افتتاح و تحویل کارکنان نیروی زمینی شد که هزینه ساخت این منازل بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ امیر فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین بهره‌برداری همزمان واحدهای مسکونی سازمانی کارکنان ارتش در ۶ شهر کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: آن چه در ارتش جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود سه محور دارد. یک محور ارتقاء توان و آمادگی رزمی، محور دوم تعالی معنوی و بصیرتی و همچنین محور سوم موضوع رفع نیاز‌های معیشتی کارکنان است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: در بخش رفع نیازهای معیشتی، عمده‌ی مشکلات هم برای ارتش، هم برای سایر نیروهای مسلح و هم برای سایر مردم کشور عمدتاً در بخش مسکن است. الان بیش از نیمی از مخارج خانواده معمولاً صرف مسکن میشود. به همین دلیل است که می‌بینیم در دولت روی این موضوع یک اهتمام ویژه وجود دارد.

وی ادامه داد: راجع‌به بحث طرح نهضت ملی مسکن ریاست محترم جمهوری و مسئولین این بخش، اظهار نظر می‌کنند و دستوراتی صادر می‌کنند. اگر مردم روی توانایی‌های خودشان بخواهند حساب کنند، نمی‌توانند صاحب مسکن شود و این موضوع یک چیز کاملاً بدیع و روشن است.

امیر سرلشکر موسوی درخصوص سیاست خانه دار شدن کارکنان ارتش مطرح کرد: از سال ۹۶ یک سیاست را در ارتش شروع کردیم و آن سیاست این بود که، ما باید کاری کنیم که کارکنان ارتش به هیچ وجه دغدغه‌ مسکن نداشته باشند، البته کار ساده‌ای نیست. کارکنان ما وقتی وارد ارتش می‌شوند باید در طول مدت خدمتشان بتوانند از منزل سازمانی استفاده کنند.

وی افزود: ۶۰ هزار واحد شخصی در حال ساخت داریم که از این تعداد، بخش‌هایی تا پایان سال ۱۴۰۲ در طرح کوثر آماده تحویل خواهد شد؛ بخش‌های دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: امسال باید به این سطح برسیم که در ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ‌کس بازنشسته نشود، مگر اینکه تکلیف منزل شخصی او معلوم شده باشد.

با حضور فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی زمینی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری همزمان به صورت برخط در ۶ شهر کشور تعداد ۹۱۲ واحد منزل سازمانی در مشهد افتتاح و تحویل کارکنان نیروی زمینی شد که از این تعداد در مشهد ۲۸۰ واحد، شوشتر ۳۰۶ واحد، اسلام‌آباد ۷۲ واحد، ایرانشهر ۱۰۸ واحد، کازرون ۹۰ واحد و کرمانشاه ۵۶ واحد به کارکنان تعلق گرفت و هزینه ساخت این منازل بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.