فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق ارتش گفت:

مشارکت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در سیستم تجهیزاتی ارتش

با مشارکت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان بیش از هزار دستگاه به سیستم تجهیزاتی صنایع دفاعی ارتش افزوده شده و در تأمین تجهیزات و تسلیحات هیچ گونه وابستگی نداریم

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ امیرسرتیپ رضا آذریان در نشست خبری تشریح برنامه های دهه ارتش در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۲۹ فروردین یکی از روزهایی است که از امام (ره) در تقویم نظام جمهوری اسلامی به یادگار مانده است و  با پیام بسیار مهم ایشان در این روز، ارتش مجدداً در حدود دو ماه بعد از پیروزی انقلاب، دوباره متولد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق ارتش افزود: امروزه نیروی زمینی ارتش در تمام مناطق مرزی با بهترین روش، پاسداری و مرزبانی می‌کند. امام در سال ۵۸ فرمودند ارتش نگهبان مرزهای جمهوری اسلامی ایران است و این پیام هنوز در ذهن فرماندهان باقی مانده است. مأموریت ما در مرزهای شمال شرق سنگین است اما با وجود نیروی انسانی متعهد و علاقه‌مند، این مأموریت به خوبی انجام می‌گردد.

وی درباره بخشی از نقش‌آفرینی‌های لشکر ۷۷ خراسان در هشت سال دفاع مقدس گفت: بعد از جنگ نیز ارتش برای بالا بردن توان رزمی و عامل بازدارندگی دست به اقدامات بزرگی زد و با تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در نیروهای چهارگانه ارتش، با استفاده از تفکر و ایده‌های جوانان خود را به مرحله عدم وابستگی رساند.

امیر آذریان درخصوص تهدیدات منطقه مطرح کرد: هیچ‌گونه تهدیدی در منطقه شرق کشور متصور نیست. ما از ناامنی کشور افغانستان نگران هستیم،؛ نگران مردم و کشور افغانستان، نه نگران مرزهای جمهوری اسلامی ایران. چرا که ما اجازه نخواهیم داد گروه‌های تکفیری به مرزهای ما نزدیک شوند. چون ما دورتر از مرزهای کشور را نیز تحت کنترل داریم و اگر گروهی قصد نزدیک شدن به کشور را داشته باشد، قبل از نزدیک شدن به مرز با آن برخورد قاطعه‌ای خواهیم داشت تا از آمدنش به منطقه برای همیشه پشیمان شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه نیروهای مسلح در زمینه تجهیزات و تسلیحات هیچگونه وابستگی به نیروهای خارجی ندارند، افزود: نمونه‌ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی در روزهای گذشته با نمایشگاه بزرگ تجهیزات و تسلیحات تهران به تصویر کشیده شد و قلب مردم و رهبری را شاد کرد. این را با قدرت و جرأت عرض می‌کنم که امروز دیگر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی قدرتمند منطقه است و این برای تأمین امنیت کشور بسیار مهم است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق ارتش درباره مشارکت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان با صنایع دفاعی که بخشی از اقتدار نیروی زمینی ارتش است، گفت: با مشارکت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان بیش از هزار دستگاه به سیستم تجهیزاتی صنایع دفاعی ارتش افزوده شده و با توجه به این الحاق، در تأمین تجهیزات و تسلیحات هیچ گونه وابستگی نداریم.