رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت:

ورود هیأت فنی عربستان به مشهد / یک هتل تبدیل به دفتر کنسولگری خواهد شد

هیأت فنی عربستان در ورود به مشهد، مورد استقبال ریاست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌رضوی قرار گرفتند

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ هیأت فنی  عربستان سعودی در ادامه سفر خود به ایران، ظهر روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهد و بررسی  بازگشایی آن، وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شدند.

این هیأت در بدو ورود در پاویون فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مورد استقبال ریاست نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی قرار گرفتند.

در این دیدار محمد بهشتی منفرد ضمن خوش‌آمد گویی به ناصر بن عوض آل غنوم و همراهان، گفت: امیدواریم تا پس از سفر هیأت فنی سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر و سرکنسول عربستان در تهران و مشهد باشیم و با فعال شدن نمایندگی‌های سیاسی دو کشور، روابط مسلمان ایران و عربستان بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود: به زودی زوار عربستانی برای زیارت فرزند پیامبر اکرم(ص)، حضرت امام رضا(ع) که نزد ما ایرانیان و مسلمانان جهان بسیار محترم است به مشهد خواهند آمد و زوار ایرانی نیز برای حج تمتع و عمره و زیارت مرقد شریف حضرت نبی اکرم(ص) عازم مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه شمال و شرق کشور در خصوص بازگشایی سفارت ایران در عربستان نیز ابراز امیدواری کرد و گفت: همچنین ان‌شاالله شاهد بازگشایی سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران تا قبل از حج تمتع در ریاض و جده خواهیم بود. ما سفر شما و هیأت ایرانی برای بازگشایی سفارت و سرکنسولگری‌های دو کشور در ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و ان‌شاءالله شاهد برکات آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

در ادامه این دیدار ناصر بن عوض آل غنوم رئیس هیأت فنی سعودی اظهار داشت: از حسن استقبال در تهران و مشهد بسیار سپاسگزاریم و برای تعامل مجدد در خصوص ویزا، باید ارتباط جدی داشته باشیم.

وی افزود: افتتاح مجدد سفارت در ریاض و تهران و سرکنسولگری در مشهد و جده بسیار باعث خرسندی می‌باشد. در سفر به مشهد بازدید از محل و ساختمان سرکنسولگری را بعد از ۷ سال در برنامه کاری داریم. محل اسکان و اقامت را نیز بازدید خواهیم نمود. این سفر در ماه مبارک رمضان صورت گرفته است و باعث خیر و برکت می‌باشد و بعد از چند روز از مشهد مستقیم به وطنمان باز می‌گردیم و منتظر ورود زوار و تجار ایرانی به عربستان هستیم.

رئیس هیأت سعودی در ادامه ابراز امیدواری کرد که پس از سفر هیأت‌های فنی دو کشور روابط، دو کشور برادر و مسلمان ایران و عربستان در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی نیز توسعه یابد و زمینه سفر اتباع کشورها بویژه ایرانیان جهت سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره و شرکت در مراسم حج فراهم گردد.

در پایان این دیدار بهشتی منفرد اظهار داشت: ما هم با تمامی امکانات آماده همکاری با شما هستیم و اختیار و انتخاب محل برای کار و اقامت را به جنابعالی و هیأت همراه واگذار می‌کنیم. احتمالاً برای شروع هر چه سریعتر فعالیت نمایندگی‌های دو کشور باید محل موقتی را انتخاب نمایید، چرا که آماده سازی اماکن قبلی زمان‌بر خواهد بود.

رییس نمایندگی وزارت خارجه منطقه شمال و شرق کشور با اشاره به زمانبر بودن آماده‌سازی ساختمان کنسولگری عربستان در مشهد، اظهار کرد: هیأت سعودی در حال انتخاب هتلی در این شهر به عنوان مکانی موقت برای انجام فعالیت‌های کنسولی است.