مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد:

ضعف قانونی، موجب کندی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، امسال با مشکل کمبود راننده مواجه بودیم، چرا که بیشتر راننده سرویس‌های مدارس در شرکت‌های تاکسی اینترنتی فعال شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد در نشست با خبرنگاران گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در مشهد فرسوده و نیازمند نوسازی است که حدود ۴۰ درصد از کل ناوگان تاکسیرانی این کلانشهر را شامل می‌شود.

وی افزود: ۱۱هزار و ۲۷۵ دستگاه تاکسی در مشهد فعالیت می‌کنند؛ طبق قانون هوای پاک، خودرویی که بیش از ۱۰ سال عمر داشته باشند باید نوسازی می‌شده و در غیر این صورت تمام خدمات به آن لغو می‌شد، اما این ماده قانونی امسال توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و اهرم قهری شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی از بین رفت.

احمد محبی در رابطه با عدم نوسازی ناوگان در سال جاری مطرح کرد: طی ۱۰ ماه گذشته هیچ جایگزینی در ناوگان تاکسیرانی انجام نشده بود ولی پس از ۱۰ ماه پیگیری مستمر موفق شدیم خودروی سورن را جایگزین خودروهای فرسوده کنیم و برای این اقدام مجوزهای لازم اخذ شده است. به زودی خودروهای مذکور به ناوگان تاکسیرانی مشهد تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: زمانی که از حمایت دولت در طرح نوسازی ناامید شدیم، با پیگیری‌های انجام شده در راستای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توانستیم مجوزی از شورای اسلامی شهر مشهد بگیریم تا از این طریق کمکی به نوسازی خودروهای فرسوده شود. بر این اساس از طریق کارکرد حساب شهرداری، تسهیلاتی از بانک طرف قرارداد دریافت و به تاکسیرانان ارائه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص مشکل کمبود سرویس مدارس در امسال گفت: سرویس مدارس دچار دوگانگی در متولی‌گری شده است. در این حوزه تاکنون اختیاراتی به شهرداری داده نشده. طبق دستورالعمل کارگروهی به ریاست آموزش ‌و پرورش و دبیری شهرداری مشهد تشکیل شده است اما این دوگانگی مدیریتی در سرویس مدارس مشکلاتی ایجاد کرده. وظیفه شهرداری شناسایی شرکت‌های حمل و نقل، توان سنجی و معرفی به آموزش و پرورش و اما کار ساماندهی این شرکت‌ها برعهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

محبی در ادامه افزود: با توجه به شروع کرونا و تعطیلی مدارس، امسال با مشکل کمبود راننده مواجه بودیم، چرا که بیشتر راننده سرویس‌های مدارس در شرکت‌های تاکسی اینترنتی فعال شده‌اند. در حال پیگیری این موضوع هستیم و با اصلاح دستور العمل تا پایان سال این مشکل حل خواهد شد.