آیین تکریم و معارفه سرپرست روزنامه اطلاعات خراسان رضوی برگزار شد

روزنامه اطلاعات، اعتدالی از جنس سعدی ایران است و خوش‌نامی، اعتدال و قدمت سه عنصر مهم این رسانه می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد، در این مراسم که با حضور امیرزاده مدیر سازمان شهرستان‌های روزنامه اطلاعات، مسئولین و پیشکسوتان رسانه‌ای و مدیریت شهری و همچنین مسئولین حوزه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید، سید محسن فرجادی به‌عنوان سرپرست جدید معرفی و از خدمات و تلاش‌های محمدفرید غفاریان تقدیر و قدردانی شد.

سید جلال فیاضی، پیشکسوت حوزه رسانه و مطبوعات با اشاره به خاطرات خود در رابطه با روزنامه اطلاعات گفت: از دوران دانش‌آموزی ارتباط من با این روزنامه شکل گرفته است و به عنوان خبرنگار افتخاری، ۵۰ سال پیش گزارش و مصاحبه من با یک کشاورز در سبزوار در روزنامه اطلاعات چاپ شد که سبب رویکرد من به سمت روزنامه‌نگاری شد.

نائب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص اهمیت رسانه در توسعه مدیریت شهری و مقابله با دروغ‌پردازی فضای مجازی در ادامه این مراسم مطرح کرد: روزنامه اطلاعات یک رسانه با سابقه و با قدمت است. رسانه بازنشستگی ندارد و باید بازنشستگان این حوزه در جهت رشد همه فعالین رسانه کمک کنند.

وی افزود: فضای مجازی در حوادث اخیر به دروغ‌پردازی می‌پرداخت و آنچه خواسته مردم بود را انجام نمی‌داد. امروز باید کاری کنیم که فضای رسانه‌ای قدمت و پیشینه خود را حفظ کند.

حاجی بگلو در ادامه گفت: اگر رسانه‌ها بخواهند در حوزه‌های مختلف ورود کنند، هم میتوانند کمک احوال باشند و هم جایی که نیاز بدانند مطالبه‌گری از ما را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی در پایان مطرح کرد: انتظار داریم نشریات استان راهبر و راهنمای ما در مدیریت شهری باشند و ما نیز این آمادگی را داریم تا هر کمکی در شورای اسلامی استان و شهر نیاز بود، انجام دهیم تا بتوانیم با هم استانی آبادتر ایجاد کنیم.

مدیر سازمان شهرستان‌های روزنامه اطلاعات درباره دفتر نمایندگی خراسان رضوی که برترین دفتر نمایندگی در کشور است، عنوان کرد: امیدواریم سرپرست جدید در راستای اهداف نشریه اطلاعات از جمله توجه به میراث کهن فرهنگی منطقه، فرصت سازی برای گفتمان نخبگانی، توجه به مزیت‌های استان و استفاده از ظرفیت و پتانسیل این استان در توسعه و فراهم کردن بسترهای فرهنگی و همچنین حفظ دستاوردهای کهن استان بخصوص بارگاه منور حضرت رضا حرکت‌های خوبی را رقم بزند.

همایون امیرزاده در ادامه عنوان کرد: روزنامه کهن اطلاعات که تداوم ۴ نسل ایران بوده، راوی غم‌ها و شادی‌های شهروندان و به‌خصوص خراسان است. این روزنامه اعتدالی از جنس سعدی ایران است و خوش‌نامی، اعتدال و قدمت سه عنصر مهم این رسانه می‌باشد. بناست طی گزارش‌هایی خاطرات ۹۰ ساله استان خراسان که در روزنامه اطلاعات آرشیو شده است، به نقد و بررسی گذاشته و منتشر شود.

در پایان این مراسم حکم مسئولیت فرجادی، سرپرست جدید روزنامه اطلاعات به وی اهدا و همچنین با حکمی دیگر بازنشستگی غفاریان بعد از ۴۰ سال فعالیت مطبوعاتی به وی اهداء شد.