رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد مطرح کرد:

اگر حاکمیت و دولت اجازه دهند این صنعت در زمینه خود حرکت کند نیاز به صادرات هیچ‌چیز نداریم

بازار هدف هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهرات، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد ، سازندگان طلا و جواهر هستند

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهرات مشهد در نشست خبری که در هتل سی نور مشهدبرگزار شد، عنوان کرد: تلاش می‌شود تا هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و نقره مشهد در ۲۹ آذر ماه امسال با بهترین کیفیت برگزار شود، زیرا شهر مشهد پایتخت معنوی ایران است.

یوسف تقی‌زادگان در این نشست که به مناسبت اختامیه بزرگترین مسابقه طلا و جواهر کشور مقارن با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد برگزار گردید ، ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، مراسم اختتامیه بزرگترین مسابقه طلا و جواهر کشور که برای اولین بار در مشهد برگزار شده است، نیز انجام خواهد شد.
وی افزود: بزرگترین مسابقه طلا و جواهر کشور برای اولین بار در مشهد برگزار شد که در این مسابقه ۱۰۰۰ طراح شرکت کرده و آثار طراحی خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که از میان آن‌ها از ۱۰ نفر تقدیر و در روزهای ابتدایی نمایشگاه جوایز اعطا خواهد شد. به نفر اول این مسابقه ۶۰ میلیون تومان جایزه به همراه سفر به هنگ کنگ، نفر دوم ۳۰ میلیون تومان، نفر سوم ۱۵ میلیون تومان و به نفر چهارم تا دهم نیز، نفری ۴ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت و این اتفاق بخاطر این است که صنعت جواهرسازی باید رونق بیشتری پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلافروشان درباره افزایش قیمت طلا نیز بیان کرد: هر قدر که قیمت طلا افزایش یابد، بازار با رکود مواجه می‌شود و خریداران کاهش می یابند. طلا کالای سرمایه‌ای بوده و کالای مصرفی نیست. بازار اکنون راکد است. در گذشته قیمت هر گرم طلا تا یک میلیون و ۵۳۶ هزار تومان رسیده بود، اما امروز برای اولین بار رکورد را شکسته و قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان رسیده است.
وی افزود: طلا و ارز در کشور ما با هم به صورت مستقیم به یک نسبت بالا می‌رود در حالی که در کشور‌های اروپایی برعکس است یعنی وقتی انس بالا می‌رود ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند و بالعکس. اما در کشور ما اگر طلا و ارز به یک نسبت بالا نرود، قاچاق صورت می‌گیرد.

تقی زادگان درباره واردات طلا به کشور بیان کرد: مشکلات زیادی دراین خصوص داشتیم که خوشبختانه این مشکل حل شده و از ابتدای شهریور ماه سال جاری واردات شمش آزاد شده است، اما در زمینه خروج طلا از کشور مشکلاتی داریم. در گذشته کشور ترکیه وارد کننده مصنوعات طلا از ایران بود، اما امروزه صادر کننده به کشور‌های حاشیه خلیج فارس شده است.

رئیس صنف نقره مشهد درباره حمل چمدانی نقره توسط مسافرین نیز گفت: این مساله ابلاغ شده و هر مسافر می‌تواند تا ۳ کیلو نقره با خود خارج کند.

محمود بندرچی، برگزارکننده هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد نیز اظهار کرد: امید است با کمک یکدیگر نمایشگاه به گونه‌ای برگزار شود که در شأن استان و مشهد مقدس باشد.
وی افزود: باید کمک کنیم تا این رویداد بازتاب خوبی داشته باشد. هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد جزء نمایشگاه‌های شاخص کشور است و امید است به این نمایشگاه وسعت دهیم.

پیش‌بینی حضور بالغ بر ۱۵۰ برند در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد

بندرچی در ادامه گفت: در نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد در دوره قبل ، ۱۰۰ غرفه وجود داشت و شرکت کنندگانی از کشور‌های ترکیه و چین و… نیز در آن حضور داشتند. آن نمایشگاه تمام گروه‌های کالایی را در برمی‌گرفت. اما در سال جاری در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها همه گروه‌های کالایی و زنجیره ارزش از جمله ماشین آلات، نقره، طلا، گوهرسنگها، مجموعه‌هایی که به این صنعت مرتبط هستند از جمله صندوق‌های بیمه، شیشه‌های ضد سرقت و … در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۵۰ برند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. بازار هدف ما در این نمایشگاه سازندگان طلا و جواهر است.

سهم یک دهم درصدی ایران از گردش مالی صنعت طلا و جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در دنیا با بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار

مجری برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و نقره مشهد در خصوص گردش مالی این صنعت نیز تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در تجارت جهانی جزو اولین بخش‌های تجارت قانونی دنیا است و گردش مالی در این زمینه بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار است، اما سهم کشور ما از این صادرات یک دهم درصد هم نیست. اگر حاکمیت و دولت اجازه دهند این صنعت در زمینه خود حرکت کند نیاز به صادرات هیچ‌چیز نداریم. صنعت طلا و جواهر صنعت سبز بوده و میزان اشتغالزایی بالایی دارید. نگاه به این صنعت نگاه لوکس است و اجازه حرکت به این صنعت داده نمی‌شود.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد ۲۹ آذرماه لغایت ۲ دی ماه برگزار خواهد شد.