نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار این رسانه، با تشریح دستاوردهای اقتصادی و عمرانی توسعه مترو در این کلانشهر اعلام کرد: پروژههای قطار شهری مشهد علاوه بر آثار مثبت حملونقلی، موجب رونق قابلتوجه فعالیتهای اقتصادی مرتبط با ساختوساز در شهر شده است.
وی با اشاره به اشتغالزایی گسترده این پروژهها افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار نفر به صورت مستقیم و نزدیک به ده هزار نفر به شکل غیرمستقیم در پروژههای قطار شهری مشهد فعالیت دارند. اجرای این طرح ملی، بازار بزرگی برای مصالح ساختمانی، بتن، میلگرد و آهنآلات در مشهد ایجاد کرده و آورده اقتصادی چشمگیری برای شهر به همراه داشته است.
کیامرز مشهد را یکی از شهرهای پیشرو کشور در توسعه خطوط مترو دانست و گفت: دو خط مترو به طور کامل به بهرهبرداری رسیده و ۶ کیلومتر از خط ۳ نیز فعال شده است. پیشبینی میکنیم تا پایان سال ۱۴۰۵، و احتمالاً بخشی از سال ۱۴۰۶، حفاری تمامی تونلهای مترو به پایان برسد که این موضوع روند ساخت ایستگاهها را سرعت خواهد بخشید.
مدیرعامل قطار شهری مشهد کاهش ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی را یکی از مهمترین دستاوردهای توسعه خطوط مترو دانست و توضیح داد: اکنون امکان دسترسی بدون خودرو به حرم از طریق پارک خودرو در بلوار فکوری یا امتداد وکیلآباد فراهم شده است. با تکمیل خط ۴ نیز بار ترافیکی هسته مرکزی بیش از گذشته کاهش مییابد.
او درباره وضعیت خطوط بینالود و گلبهار نیز گفت: طرح اتصال بینالود به خط ۳ تنها در حد ایده است و هیچ نقشه یا فاز اجرایی ندارد. اما گلبهار با وجود پیشرفتهای زیرساختی، همچنان با ابهام در تأمین تجهیزات و خرید واگن مواجه است؛ بنابراین چشمانداز روشنی برای بهرهبرداری کامل آن در سه تا چهار سال آینده وجود ندارد.
کیامرز تأکید کرد: شرکت قطار شهری مشهد در چارچوب وظایف خود هر جا که امکان داشته به این پروژهها کمک کرده است.
دیدگاه بسته شده است.