نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ مهدی شریعتی فر، مشاور مدیرعامل و مدیر بیمه دی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران به مناسب بیستمین سالگرد بیمه دی با اشاره به نقش رسانه در تنویر افکار عمومی، گفت: رسانه نقش مهمی در آکاهی رسانی دارد و اطلاع رسانی اخبار به موقع به آحاد جامعه باعث بهبود اوضاع اقتصادی نیز خواهد شد.
وی افزود: در خراسان رضوی ۲۶ شرکت بیمه ای فعالیت دارند و در کل استان ۸۸۰۰ نماینده بیمه وجود دارد که به فعالیت در حوزه بیمه میپردازند.
شریعتیفر عنوان داشت: هم اکنون ۱۸۸ کارگزار بیمه ای در استان وجود دارند و ۳۰۰ ارزیاب خسارت به صورت رسمی به انجام خدمت در صنعت بیمه فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: درصد اختصاص یافته بیمه در استان خراسان رضوی نسبت به جمعیت کل کشور ۸/۲۲ درصد است و سهم بیمه دی در استان نیز ۵/۳۶ درصد است و شرکت های بیمه ای در همین راستا نیز به امور خسارت بیمه ای خواهند پرداخت.
مدیر بیمه دی خراسان رضوی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه این استان در ده ماه گذشته ۲/۴ درصد بوده است، گفت: این درصد از میانگین کشوری بالاتر است و خدمات این شرکت بیمه ای نیز تمام قشرهای جامعه مانند ایثارگران و خانواده شهدا و جامعه پزشکی را نیز شامل میشود و زیرساخت خدمات این شرکت جهت ارائه خدمت به ۲۵۰ هزار عضو در خراسان رضوی رسیده است.
وی یکی از مزیتهای بیمه دی را خدمات پس از فروش عنوان کرد و افزود: در بخش زیرساخت بیمه ای نیز میتوان گفت خدمات مناسبی نسبت به دیگر بیمه ها ارائه میدهیم.
شریعتیفر خاطرنشان کرد: پرداخت آنلاین یکی دیگر از خدمات ما در بیمه دی است و بیمه شدگان نیز میتوانند با شماره گیری ۱۶۷۱ از خدمات پس از فروش ما نیز بهره مند گردند.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۹ هزار خدمت درمانی به قشرهای مختلف جامعه ارائه میشود، تصریح کرد: در خصوص قرارداد با مراکز درمانی نیز قراردادهای ما به صورت سه ماهه خواهد بود اما بعد از اتمام این قرارداد نیز خدمات ما بدون توقف به مراجعین ارائه خواهد شد.
شریعتی فر در خصوص ارائه خدمات مشاوره ای پزشکی به صورت تلفنی نیز گفت: علاوه بر خدمات عنوان شده، ویزیت آنلاین نیز دیگر خدمت ما در این حوزه خواهد بود.
مدیر بیمه دی خراسان رضوی افزود: هماهنگی مناسبی بین بیمه دی و بنیاد شهید وجود دارد و بازدیدهای دوره ای نیز از جامعه هدف ما به صورت منظم انجام میشود.
وی اظهار داشت: برای رفاه حال مراجعین نیز ۱۰ مرکز جمع آوری اسناد بیمهای در شهر مشهد و ۴۰ مرکز در سایر شهرستان های استان در نظر گرفته شده است.
شریعتیفر به دستاوردهای بیمه دی اشاره کرد و تصریح کرد: در بعد توانگری مالی رتبه اول را برای چهارمین دوره به دست آوردهایم و در حال حاضر جزء سه شرکت برتر در حوزه بیمه در کشور هستیم.
وی افزود: مبنای کار ما در بیمه دی رعایت اخلاق حرفه ای و رضایت مردم و برخورد مناسب با آنها در ارائه خدمت و برای مرتفع شدن مشکلات آنان خواهد بود.
در ادامه این نشست خبری نیز احمد صفرزاده، سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه دی با اشاره به وجود شاخص های موجود در صنعت بیمه کشور و جهان، گفت: بالا بودن شاخص ضریب نفوذ بیمه، نشان دهنده رغبت خانوارها به دریافت خدمات بیمه ای خواهد بود.
وی ضریب نفوذ در خاورمیانه را ۵ الی ۶ درصد عنوان کرد و افزود: این ضریب در کشورهای توسعه یافته به ۱۰ الی ۱۲ درصد نیز خواهد رسید.
صفرزاده اظهار داشت: هرچه این ضریب نفوذ بیشتر گردد، شکاف بین جوامع در کشور با جوامع پیشرفته کم خواهد شد و عملکرد شرکت های بیمه و علی الخصوص کشور ایران، دستخوش تغییرات گسترده بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ۳۰ شرکت بیمه خصوصی در کشور وجود دارد که سهم بیمه دی از تمامی بخش های بیمه ای، رتبهی سوم را داریم و بیمه دی علاوه بر ارائه خدمت به بنیاد شهید به عنوان بزرگترین جامعه بیمه ای کشور، در رشته های دیگر بیمهای نیز فعال است.
صفرزاده افزود: در ارزیابی های صورت گرفته الکترونیکی نیز به عنوان اولین شرکت بیمه ای، اطلاعات بیمه شدگان را به صورت آنلاین دریافت و پرداخت آن در بستر اینترنت و کاملا آنلاین نیز انجام خواهد شد.
سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه دی درخصوص وضعیت نماد بورسی «ودی» پاسخ گفت: اگر بازار بورس از این رکود خارج شود و حرکت پویاتری داشته باشد، قطعاً بیمه دی نیز مانند سایر سهامها، مسیر خود را پیدا خواهد کرد.
وی درباره اینکه سود و زیان بیمه دی چه شرایطی را دارد، عنوان کرد: در رابطه با سودآوری شرکتهای بیمه، باید بهصورت شفاف عرض کنم که نهتنها بیمه دی، بلکه تمامی شرکتهای بیمه، چه در ایران و چه در سطح بینالمللی، از عملیات بیمهگری سود چندانی کسب نمیکنند. دلیل این امر رقابتی بودن صنعت بیمه و الزام شرکتها به حفظ سهم بازار از طریق قیمتگذاری مناسب برای مشتریان است.
صفرزاده ادامه داد: بهعبارتدیگر، اگر یک خدمت بیمهای ارزش ۱۰۰ تومان داشته باشد، اما شرکتی بخواهد آن را با قیمت ۱۵۰ تومان بفروشد تا سود بیشتری کسب کند، قطعاً مشتریان خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل، شرکتهای بیمه در محاسبات حق بیمه، میزان سود را نیز در نظر میگیرند، اما از سال ۱۳۸۸ به بعد که روند آزادسازی و خصوصیسازی در صنعت بیمه آغاز شد و نهاد ناظر تعرفهگذاری را به خود شرکتهای بیمه واگذار کرد، این شرکتها برای حفظ رقابت در بازار، میزان سود تجاری را کاهش دادند.
معاون توسعه فروش بیمه دی کشور درباره جایگاه بیمه دی در بین رشته بیمهای زندگی و عمر پاسخ گفت: در حوزه بیمههای زندگی، تنها سه یا چهار شرکت در کشور بیشترین سهم فروش را دارند. این شرکتها سازمانهای فروش گستردهای ایجاد کرده و تعداد زیادی فروشنده را به کار گرفتهاند که در نتیجه، فروش موفقی داشتهاند. بیمه دی نیز در این زمینه محصولات جذابی ارائه داده است.
وی ادامه داد: دیداری با یکی از برترین فروشندگان بیمه عمر داشتیم که اخیراً فروش محصولات بیمه دی را آغاز کرده و تاکنون حدود یکچهارم محصولات ما را به فروش رسانده است. کیفیت محصولات بیمه عمر بیمه دی بسیار بالاست، اما همچنان در حال توسعه سازمان فروش خود هستیم. پیشبینی میکنیم که با اقداماتی که از همین استان آغاز شده است، طی شش ماه آینده تحولات مثبتی در فروش بیمههای زندگی داشته باشیم.
دیدگاه بسته شده است.