شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد خبر داد:

۵ پروژه مشارکتی در منطقه ۱۲ شهرداری مشهد در دست اقدام است / فقر خدمات در حوزه آموزش و درمان

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد درباره وضعیت پروژههای مشارکتی این منطقه خاطرنشان کرد: در محدوده منطقه ۱۲ در حال حاضر ۵ بستر پروژه مشارکتی تعریف شده و در دست اقدام است که در حال رایزنی با سرمایه گذاران هستیم.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ مهدی خداشناس درباره راه اندازی بزرگترین باغراه مشهد در بلوار شاهنامه گفت: احداث اولین و بزرگترین باغراه مشهد به طول ٨ کیلومتر در بلوار شاهنامه در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین در قالب تفاهمنامه با میراث فرهنگی، سعی کرده ایم جنبه های تاریخی آرامگاه فردوسی و ارگ کهن دژ را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: همچنین صنایع محور غرب نیز از مواردی بود که نیاز به توجه ویژه داشت؛ شورای اقتصادی برای این صنایع تشکیل شد که در این شورا سعی کردیم همه معضلات این حوزه شناسایی و پاسخ داده شود؛ جلسات متعددی نیز برگزار شد که تاکنون به پاسخگویی خوبی در این عرصه رسیدهایم.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد درخصوص احداث کمپ ورزشی در این محدوده عنوان کرد: بالغ بر ٣٧ هزار مترمربع از محورهای این منطقه پیاده روسازی شده است و بزرگترین و مدرنترین کمپ ورزشی شهر مشهد نیز در این منطقه کلنگ زنی شد که اکنون بالغ بر ۴٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: همچنین در محدوده شاهنامه ورزشگاه شهدای چهاربرج در دست اقدام بوده و زمینهای ورزشی روباز نیز در دستور کار مدیریت شهری ششم است.

خداشناس درباره ساماندهی شاهنامه ۴۷ که هر ساله در فصل بارندگی و برف دچار مشکلات متعددی است، افزود: تملک دو ملک در شاهنامه ۴۷ در دستور کار است تا بتوانیم مسیر دستیابی این خیابان را به شاهنامه ۳۵ انجام دهیم و در ایام زمستان نیز شاهد معضلات سالهای گذشته در این محدوده نباشیم.

۵ پروژه مشارکتی منطقه ۱۲ در دست اقدام

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد درباره وضعیت پروژههای مشارکتی این منطقه خاطرنشان کرد: در محدوده منطقه ۱۲ در حال حاضر ۵ بستر پروژه مشارکتی تعریف شده و در دست اقدام است که در حال رایزنی با سرمایه گذاران هستیم. این پنج بستر از قبیل باغ عامل زاده، پروژه چهل بازه، باغ مینیاتوری، عرصه شاهنامه و اراضی پلاک ۱۷۶ میباشد.

۲ کلان پروژه در محدوده منطقه ۱۲ در دستور کار است

خداشناس درخصوص اقدامات مهم ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۳ در این محدوده اشاره کرد: دو کلام پروژه در محدوده منطقه ۱۲ در دستور کار است. پروژه اول چپگرد شاهنامه به پیامبر اعظم است که پروژه اصلی مدیریت شهری برای اجرا خواهد بود. دومین پروژه دور برگردان در بلوار هاشمی رفسنجانی است که ترافیک شدید دور زدن مردم محدوده الهیه در تقاطع همسطح در حال حاضر است که در حال مطالعه داریم تا به صورت تقاطع غیر همسطح ایجاد نماییم. تا سال آینده شروع این دو پروژه را خواهیم داشت.

احداث کلان پروژه پساب در محدوده بلوار نمایشگاه مشهد

وی افزود: یک کلام پروژه دیگر در محدوده این منطقه در حال انجام است که در حال حاضر در حال نقل و انتقال خطوط انتقالی آن هستیم که مخازن ۵۰ هزار متر مکعبی پساب مشهد است که این مخازن در ابتدای بلوار نمایشگاه در فاز گودبرداری قرار گرفته و خطوط انتقال آن را در بلوار هاشمی رفسنجانی خواهیم داشت. این پروژه میتواند مناطق ۱۲، ۱۰ و ۱۱ را از آبهای غیر صنعتی کاملاً بینیاز کند و ما بتوانیم از این آب خام برای آبیاری کلیه فضاهای سبز استفاده کنیم.

اضافه شدن ۱۶ اثر جدید به باغ مینیاتوری مشهد

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد درخصوص ساماندهی باغ مینیاتوری پاسخ گفت: محدوده باغ مینیاتوری سال گذشته قرارداد سرمایهگذاری آن اصلاح شد. قرارداد به نحوی تنظیم شد که ظرف مدت ۳ سال سرمایهگذار این بوستان اقدام به احیا و مرمت آثار بکند و همچنین طرحی که برای آن تعریف کردهایم بتواند الگوهای جدیدی را به این باغ اضافه کند. عرصه فضای سبز آن کاملاً احیا شده است و نواقصی که در عرصههای ساختمانی محدوده بوده است را در دستور کار قرار دادهایم و تا سال آینده چهره جدیدی از باغ مینیاتوری را خواهیم داشت. و ۱۶ اثر جدید به مجموعه باغ مینیاتوری مشهد اضافه خواهد شد.

بزرگراه پیامبر اعظم تبدیل به شریان اصلی شهری خواهد شد

خداشناس درباره ساماندهی بزرگراه پیامبر اعظم و انتقال دسترسی حمل و نقل برون شهری به آزادراه مشهد-چناران مطرح کرد: در کوتاه مدت کندرویی در بزرگراه پیامبر اعظم برای محدودسازی دسترسی مستقیم صنایع به بزرگراه، احداث خواهد شد و در بلند مدت بزرگراه پیامبر اعظم به شریان اصلی تبدیل خواهد شد و مسیر دسترسی برون شهری به آزادراه مشهد چناران منتقل خواهد گردید.

بخشی که مربوط به شهرداری بوده انجام شد و منتظر هستیم مدیریت آزادراهها اقدامات خود را انجام دهند تا این اتفاق با سرعت بیشتری رقم بخورد.

فقر خدمات آموزشی و درمانی در منطقه ۱۲ مشهد

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب خدمات در حوزههای درمانی و آموزشی این منطقه اعلام کرد: دغدغه منطقه ۱۲ در حال حاضر فقر و خدمات در حوزه درمان و آموزش است؛ با اینکه بسیاری از عرصههای موجود در این منطقه عرصههای دولتی میباشد و قابلیت اقدام از سوی دستگاهها را دارد. خوشبختانه در سال گذشته ما برنامه احداث بیمارستانی در این محدوده را داشتهایم. ولی از لحاظ خدمات منطقهای, ناحیه و محلی درمان و همچنین از لحاظ خدمات در حوزه آموزشی و حتی مذهبی دچار کمبودهایی هستیم که این کمبودها باید تأمین شود. امیدواریم بتوانیم توسعه زیرساختها را با توجه به نیازهای مردم با همکاری سایر دستگاهها با توجه به انبوهسازی و جامع محوری منطقه، هرچه سریعتر داشته باشیم.