نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، فرزین سلطانی در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، برضرورت افزایش تعاملات فی مابین این دو مجموعه تاکید کرد.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد هدف از تشکیل اتاق های بازرگانی را همراهی آنها در فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصاد کشور و ایجاد شبکه ای میان بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: نمایشگاه بینالمللی مشهد به عنوان دومین قطب صنعت نمایشگاهی ایران، ویترین اقتصادی خراسان رضوی و شرق کشور است که تلاش دارد با همراهی و کمک بخش خصوصی، جایگاه خود را ارتقاء دهد.
وی با بیان اینکه دورههای گذشته ارتباطات دو مجموعه مهم اتاق بازرگانی و نمایشگاه بینالمللی آنگونه که توقع میرفت نبوده، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی چکیدهای از برترین برندها و صنعتگران و تولیدکنندگان نام آشنای استان هستند و از طرف دیگر هم نمایشگاه بینالمللی در هر نمایشگاه داخلی که برگزار میکند میزبان دهها برند شناختهشده داخلی است که ضرورت دارد این دو مجموعه دوشادوش و همراه و همدل باشند.
سلطانی با اشاره به اینکه نمایشگاه بینالمللی مشهد همه ساله بیش از ۶۰ عنوان نمایشگاه داخلی و تعدادی نمایشگاه خارجی را برگزار میکند، گفت: این مجموعه در فصل جدید فعالیت های خود، رویکرد جدیدی در برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی دارد که برای تحقق آنها به حضور فعال و همراهی اثربخش اتاق بازرگانی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه باید نمایشگاه بینالمللی خانه دوم اعضای اتاق بازرگانی باشد، افزود: با توجه به کمیسیون های تخصصی ایجاد شده ذیل اتاق بازرگانی و نمایشگاههای متناظر با آن در نمایشگاه، درخواست داریم نمایشگاه بینالمللی مشهد در تمامی کمسیونهای تخصصی اتاق حضور داشته باشد.
سلطانی همچنین با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه مهم بینالمللی در مشهد بیان داشت: نمایشگاه مهم و بینالمللی «صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان در مشهد» و نمایشگاه «سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور در مشهد» آبان ماه امسال در مشهد برگزار خواهد شد که امیدواریم حضور فعال بخش های مختلف زیرمجموعه اتاق بازرگانی خراسان رضوی را هم شاهد باشیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند نمایشگاه بینالمللی مشهد، بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه تاکید کرد.
محمدرضا توکلی زاده شناسایی بازارهای صادراتی و کمک به بخش خصوصی جهت شرکت در نمایشگاههای بین المللی و داخلی را از وظایف و برنامههای اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: همانگونه که گفته شده نمایشگاه ویترین اقتصادی استان است و ما هم باید کمک کنیم تا این ویترین به بهترین نحو دیده شده و باعث رونق اقتصادی و رشد صادرات استان و کشور شود.
وی بر آمادگی کامل اتاق بازرگانی استان برای افزایش سطح همکاریهای دوجانبه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در کنار تشویق اعضای اتاق برای حضور فعال در نمایشگاه های طول سال نمایشگاه بینالمللی مشهد، درخواست داریم نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی و تولیدی استان نیز در بخشی از نمایشگاه بینالمللی برپا شود.
توکلی زاده همچنین بر لزوم افزایش حضور هیئتهای تجاری خارجی به ویژه هیئتهای کشورهای همسایه اشاره و در این خصوص بر آمادگی اتاق برای همکاری های بیشتر در این راستا و همچنین مشارکت فعال در نمایشگاه های اختصاصی و تخصصی کشورمان در کشورهای همسایه تاکید کرد.
دیدگاه بسته شده است.