رئیس هیأت اسکواش خراسان رضوی خبر داد:

افتتاح فاز اول سالن اسکواش استان در نیمه اول سال ۱۴۰۳

با توجه به اعتباری که برای هیأت اسکواش از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تخصیص داده شده است، فاز اول سالن اسکواش استان در نیمه اول سال آینده ۱۰۰درصد افتتاح خواهد شد

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ رئیس هیأت اسکواش خراسان رضوی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی اسکواش و هفته تربیت بدنی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه درخصوص راه‌اندازی سالن اسکواش که از سال ۹۷ تا کنون به نتیجه نرسیده، پاسخ گفت: اگر در سال ۹۷ این سالن با مبلغ حدودی ۱۰ میلیارد ریال راه اندازی می‌شد، اکنون حداقل مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن اسکواش مورد نیاز است.

وی افزود: اکنون برای تکمیل سالن اسکواش، آن را به چند فاز تقسیم کردیم و فاز اول که شامل ۴ کورت است در نیمه اول سال آینده افتتاح می‌شود.

محمود صادقی در ادامه گفت: با تکمیل خانه اسکواش، مشهد جزو ۳ سالن برتر کشور قرار خواهد گرفت؛ البته ما قولی مبنی بر تکمیل آن هم نمی‌دهیم و باید با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، با تأمین اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی این اتفاق مهم صورت پذیرد.

رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه درخصوص میزبانی برای برگزاری مسابقات این رشته در مشهد مطرح کرد: فدراسیون به ما قول برگزاری مسابقات در مشهد برای سطوح بالا را داده است و هیئت‌های ورزشی نیز بودجه ثابتی ندارند و چون رشته اسکواش برای مردم ناشناخته بوده فعالیت آن کم است، نکته مهم دیگر این است که در حال حاضر هیچگونه اسپانسری نداریم.

صادقی درخصوص وضعیت هیأت‌های شهرستانی در خراسان رضوی اشاره کرد: در ۳ شهرستان سرخس، نیشابور و سبزوار هیئت اسکواش تشکیل شده است که سالن کورت اسکواش ندارند.

وی افزود: سال گذشته جایگاه کشوری استان در رشته اسکواش رتبه ۲۴ بود اما در رتبه‌بندی اخیر این رنکینگ به رتبه ۱۵ ارتقاء یافته است.

دوره مربیگری سطح یک اسکواش در مشهد برگزار می‌شود

رییس هیأت اسکواش خراسان رضوی با اشاره به اینکه اسکواش فقط مختص اقشار مرفه جامعه نیست، در خصوص هزینه کلاس‌های آموزشی این رشته مطرح کرد: برای کلاس آموزشی هزینه ثبت نام حدود ۶ میلیون ریال و قیمت راکت مسابقه نیز حدود ۳۰ میلیون ریال است؛ چنان که در بقیه رشته‌های ورزشی مثل فوتبال نیز برای خرید توپ و لباس و کفش همین مقدار باید هزینه کرد.

وی افزود: این رشته ورزشی در ۲ و سال و نیم اخیر و دوره کرونا عملاً تعطیل و غیر فعال بود. اکنون حدود هشت ماه است که هیأت جدید اسکواش کار خود را آغاز کرده است.

صادقی درباره دوره مربی‌گری این رشته گفت: آبان ماه امسال دوره مربیگری سطح یک را در مشهد برگزار خواهیم کرد.