نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ احد فرامرز قراملکی در نشست خبری آغاز دوره آموزشی مهارت های زندگی و بالندگی فرزندان دانش آموز که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: پس از مذاکراتی که با نهاد ریاست جمهوری مبنی بر ضرورت ارائه آگاهیها و مهارتهایی برای والدین در تربیت زیست عفیفانه فرزندان انجام شد، اجرای این طرح با شعار «زندگی و بالندگی» کلید خورد.
وی افزود: مراد از بالندگی، رشد مستمر فرزندان توسط والدین است؛ در همین راستا نقشه عملیاتی بر اساس نیازسنجی چند وجهی طراحی و اجرا شد و پژوهشگران و استادان دانشگاه فردوسی مشهد، محققان بنیاد پژوهشهای اسلامی دست به دست هم دادند تا یک نیازسنجی چند وجهی ارائه دهند.
مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: در گام بعدی پژوهشهای وسیعی در خصوص تحقیقاتی که در غرب به ویژه درحوزه اخلاق فمنیستی در مورد مراقبت انجام شده، صورت پذیرفت و آورده این پژوهشها طراحی و تدوین ۲۹ درسنامه با محوریت مهارتهای والدین در بالندگی فرزندان بود.
وی با بیان اینکه برای این درسنامهها ۲۹ سناریو توسط تیمی هنرمند در تهران ساخته شد و درسنامهها تبدیل به درسنامههای چند رسانهای شدند، افزود: این درسنامهها در مرحله نخست برای ۱۰ هزار والدین در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اصفهان و یزد اجرا میشود و در مرحله بعدی به صورت ملی ارائه خواهد شد.
قراملکی ادامه داد: درسنامهها برای ۵۳ نفر که توسط آموزش و پرورش از سطح کشور معرفی شده اند در یک دوره تربیت مدرس سه روزه در محل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی ارائه خواهد شد.
مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: افتتاحیه این مراسم پنجشنبه ۲۶ مردادماه با حضور خانم خزعلی معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری، صحرایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضاء هیئت امنای بنیاد پژوهشهای اسلامی برگزار میشود.
وی افزود: بسیار خرسندیم که شهر مشهدالرضا(ع) تبدیل به کانونی شده تا آموزش و پرورش از طریق این کانون بتواند برای تمامی والدین دورههای مهارتی را برگزار کند و تصمیم داریم علاوه بر استانهای ذکر شده در سایر نقاط کشور نیز این دروه ها را ارائه دهیم.
قراملکی با بیان اینکه این دورهها سنین دبستان و دوره نخست دبیرستان را در بر میگیرد، مطرح کرد: عقاید و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور نخستین بخشی بود که در این دوره ها مورد توجه قرار گرفت و در این نیازسنجی اصلیترین بحث مطالعه عناصر بوم شناختی و زبانی بود همچنین به این مهم توجه شد هیچ ناسازگاری با عناصر اقلیمی و فرهنگی نباشد و همسویی مورد تاکید قرار گرفت.
وی به برخی از موضوعات این درسنامهها اشاره کرد و گفت: عشق بی پایان والدین به فرزندان و جهت دهی این عشق به سمت بالندگی و سلامت آنان، ریشه درونی این بالندگی و سلامت، توانائی های درونی شگفت انگیز فرزندان، استفاده از توانمندی در سلامت و بالندگی، عفت و خود مراقبتی و… برخی از موضوعات این ۲۹ درسنامه است.
دیدگاه بسته شده است.