تأکید استاندار تهران بر تسریع در اجرای پروژه کمربندی پاکدشت

توافقات از قبل صورت گرفته، به علت عدم مشارکت قانونی دستگاه‌های ذیربط متوقف شده بود که ناشی از تغییر کاربری و اجرای تبصره ۱ ماده ۱ اراضی کشاورزی است

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ استاندار تهران در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان پاکدشت با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه کمربندی اظهار داشت: نبود منابع به علت عدم پیش‌بینی در زمان مناسب و عدم ثبت آن به عنوان پروژه استانی، ملی و شهرستانی سبب طولانی شدن زمان اجرای این پروژه شده است.

وی افزود: تصمیمات جدیدی اتخاذ شده و از سال گذشته بخش عمده‌ای از مشکلات حل شده است و اکنون ۸.۸ کیلومتر این مسیر آسفالت شده و باید نیوجرسی و علائم راهنمایی نصب شود.

علیرضا فخاری تأکید کرد: برای ادامه ۳۶ کیلومتر این کمربندی، باید برنامه ریزی صورت گیرد و بودجه لازم ثبت شود تا پروژه تمام شود.

استاندار تهران درخصوص عدم مشارکت دستگاه‌های مرتبط گفت: توافقات از قبل صورت گرفته، به علت عدم مشارکت قانونی دستگاه‌های ذیربط متوقف شده بود که ناشی از تغییر کاربری و اجرای تبصره ۱ ماده ۱ اراضی کشاورزی است.

وی در مورد زمان اتمام این پروژه عنوان کرد: در مسیر آزادسازی، اراضی وجود دارد که نیازمند هزینه می‌باشد و امید است که طی چند سال آینده پروژه تکمیل شود.

فخاری افزود: رسیدگی به وضعیت تعاونی‌های کوثر و امیرالمومنین نیز در دستور کار قرار گرفت، چرا که تعاونی‌ها بدون دقت نظر و بدون برآورد قابلیت ساخت و ساز اراضی، اقدام به خرید زمین نمودند و تعهدی را برای متقاضیان ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در سفر اخیر به پاکدشت بر حل مشکلات مردم تأکید داشتند که در جهت حل مشکلات مردم توافقاتی را با سازمان محیط زیست برای تغییر خط حد داشتیم تا با رعایت حدود و بعد از ورود به محدوده شهر، توافقات با شهرداری انجام و سهم سرانه‌ها از تعاونی اخذ و سیر مراحل صدور پروانه برای ساخت و ساز طی خواهد شد.

استاندار تهران اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات شامل رفع تعارض با محدوده قانونی حفاظت محیط زیست، ورود به محدوده قانونی شهر برای بارگذاری شهری و صدور مجوز ساخت و ساز می‌باشد، همچنین سقف نیازمندی‌ها ۲۲۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته و منتظر تشکیل شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم تا این پروژه نیز تعیین تکلیف شود.