سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد خبر داد:

افزایش ۴۴ درصدی مسافر در پایانه های مسافربری مشهد

در سال ۱۴۰۱ توسط یک میلیون و ۱۴۸ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای برون شهری به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر خدمت‌رسانی شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش مسافر را شاهد بوده‌ایم

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان پایانه مسافربری در سال ۷۲ به صورت سازمان در وزارت کشور ثبت و از همان زمان فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: در حال حاضر ۲ پایانه و ۴ ایستگاه سوار شامل پایانه مسافربری امام رضا، پایانه راه ابریشم و ایستگاه‌های سوار حافظ، میثاق، کلات و آزادی در مشهد فعالیت دارند.

امامی درخصوص میزان افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی گفت: میزان وسیله نقلیه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی برون شهری نسبت به گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است که از این میزان ۶۰ درصد سفرها مربوط به پایانه مسافربری امام رضا، ۱۲ درصد از طریق پایانه راه ابریشم، ۲ درصد ایستگاه سوار حافظ ، ۵ درصد ایستگاه سوار کلات و ۲۱ درصد ایستگاه سوار میثاق بوده است.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد درباره بیشترین تردد ۱۰سال اخیر مطرح کرد: بیشترین تردد در ۱۰ سال اخیر مربوط به ۱۳۹۳ بوده که ۲۵میلیون و ۱۸۲ مسافر داشتیم و در ۲ سال گذشته که کرونا بوده کمترین تعداد مسافر حدود ۱۰ میلیون ثبت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ توسط یک میلیون و ۱۴۸ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای برون شهری به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر خدمت‌رسانی شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش مسافر را شاهد بوده‌ایم.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد درخصوص ارائه خدمات رایگان برای در راه ماندگان عنوان کرد: یکی از خدمات این بوده که با معرفی‌نامه از آستان قدس، مراکز ترک اعتیاد و مجموعه‌های مشابه، خدمات رایگان به ۴۶۸۰ مسافر در راه مانده برای بازگشت به مقاصدشان ارائه شد.

امامی درباره پروژه‌های در دست اقدام سازمان گفت: تا ۵ ماه آینده انبار توشه پایانه مسافربری جابه‌جا و انبار توشه جدید احداث خواهد شد؛ ضمن اینکه اقداماتی برای پروژه ساماندهی ایستگاه سوار حافظ با توجه به اوضاع نامناسبی که دار،د در سال جدید انجام خواهد شد.

وی افزود: در راستای توسعه پایانه‌های مسافربری احداث پایانه‌های جدید مسافربری در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا ۴ پایانه متمرکز جنوب، نیمه متمرکز حر، پایانه غرب و پایانه میثاق در دست اقدام است. ایستگاه سوار میثاق در شأن زائران و مسافران نیست، اما با حداقل امکانات سعی کردیم آنجا را حفظ کنیم و تلاش می‌کنیم پایانه غرب را سریعتر آماده کنیم تا بار زیادی را از پایانه امام رضا برداریم.

سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت پایانه مسافربری امام رضا در حال تکمیل است، مطرح کرد: ظرفیت ناوگان پایانه امام رضا ۱۰۰ هزار نفر بوده و در حال اشباع شدن است و روزانه تا ۱۰۰ هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود.