رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

مشکل کشور ما موضوع سیاست گذاری است نه منابع

ما می‌دانیم که کشور را تنها بخش خصوصی میتواند نجات دهد، اما در عمل این اتفاق صورت نمی‌پذیرد

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، محمد جعفر صدیق رئیس پارک فاوای کشور در گردهمایی فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نمایشگاه دستاورد‌های فناوران استان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، گفت: ما می‌دانیم که کشور را تنها بخش خصوصی میتواند نجات دهد، اما در عمل این اتفاق صورت نمی‌پذیرد. وزارت صمت ما باید صدای بخش خصوصی باشد، اما امروزه این وزارت، صنعتدار شده و این اشتباه است؛ وقتی وزارت صمت صنعتدار می‌شود رقیب بخش خصوصی خواهد شد در صورتی که باید صدای بخش خصوصی باشد.

وی افزود: از طرف دیگر ما مورد تهاجم بیرون هستیم، زیر گوش ما در امارات این دکان را ایجاد کرده‌اند تا تمام نیروهای تخصصی ما را مصادره کنند. البته خودمان در کشور هم سیاست‌های غلط را ایجاد می‌کنیم و به دشمن فرصت استفاده می‌دهیم. ما در برخی موارد خطا کرده‌ایم؛ حجم بالایی از نیروی انسانی بیکار در کشور وجود دارد که این‌ها را باید آموزش دهیم تا اگر نیرویی رفت جایگزین کنیم. آموزش‌ها باید فقط مهارتی و تکنیکی باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این مراسم در خصوص سرمایه ایرانی‌ها در کیف پول های دیجیتال عنوان کرد: امروزه برای کمک به اقتصاد نیاز به تصمیم‌گیری درست است. ۸ میلیارد دلار رمز ارز در کیف پول ایرانی‌ها وجود دارد. پس مشکل کشور ما موضوع سیاست گذاری است نه منابع. از این رمز ارزها می‌توان برای واردات کالاهای اساسی استفاده کرد و این مساله کمک بزرگی برای مسائل اقتصادی خواهد بود.

سید حسن هاشمی با اشاره به شعار سال بیان کرد: درخواست و تقاضای ما پیوست اجرایی شعار سال است که متاسفانه اجرا نشده است. در یک‌سال گذشته بحران‌های زیادی را صنعت ای تی پشت سرگذاشته و راهکارهایی در این خصوص به بخش دولتی ارائه شده است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردهای فناوران استان با حضور برخی از برندهای داخلی به عرصه نمایش درآمده بود.