مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد:

قلع و قمع ۲۲۵ فقره اراضی با تغییر کاربری‌ غیر مجاز

۶۳۲۰ تن شکر، ۱۵۲۱ تن مرغ منجمد و ۶۲۲۰ تن برنج برای توزیع در صورت نیاز بازار، به شهرستان مشهد تخصیص یافته است

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: طی سال جاری برای ایام پیک سال ۵۰۰۰ تن مرغ گوشتی و ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز ذخیره سازی شد و هم اکنون شاهد توزیع گوشت قرمز منجمد در شهرستان مشهد هستیم.

وی افزود: تاکنون حدود ۸۰۰ تن گوشت قرمز در این شهرستان توزیع شده است. همچنین ۶۳۲۰ تن شکر، ۱۵۲۱ تن مرغ منجمد و ۶۲۲۰ تن برنج برای توزیع در صورت نیاز بازار به شهرستان تخصیص یافته است. اخیرا نیز سهمیه ۲۲۰۰ تنی برنج به شهرستان تخصیص پیدا کرد.

میری دیسفانی در خصوص حفظ و نگهداری واحدهای دامداری گفت: طی سال جاری ۳۸۱ واحد دامداری دام سنگین به ظرفیت ۶۱ هزار و ۳۸۳ راس و ۱۱۲ واحد دامداری دام سبک با ظرفیت ۴۴ هزار و ۲۰۰ راس از طریق تأمین نهاده‌های مورد نیاز و تسهیلات بانکی مورد نیاز در مشهد حفظ و نگهداری شده است.

وی افزود: همچین در زمینه افزایش بهره‌وری و استفاده از حداکثر ظرفیت ۳۹ واحد دام سنگین و سبک با ظرفیت ۱۲ هزار و ۲۰۰ راس از دیگر اقدامات این سازمان در ۱۱ ماهه اخیر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد درباره فعال‌سازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار در سطح شهرستان عنوان کرد: طی سال جاری ۱۷۵ واحد فعال پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار با ظرفیت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه حفظ و نگهداری شد. فعالسازی ۱۱ واحد راکد مرغ گوشتی و تخم‌گذار با ظرفیت ۲۹۰ هزار قطعه و ایجاد یک واحد جدید با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در این حوزه است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد با بیان این موضوع که از توسعه مکانیزاسیون به منظور افزایش بهره‌وری حمایت می‌شود، مطرح کرد: از ابتدای امسال ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید کمباین، تراکتور و ادوات دنباله‌بند کشاورزی با بازپرداخت پنج‌ساله در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین به منظور عملکرد بهینه دستگاه‌های کمباین، تأیید فنی آن‌ها نیز اجرایی شد. با اجرای این طرح از میزان ریزش غلات برداشت‌شده در سطح مزارع کاسته شد.

میری دیسفانی درباره قلع و قمع ساخت و ساز ها و تغییر کاربری‌های غیر مجاز عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بر ۳۲۰ فقره ساخت‌وساز دارای مجوز نظارت و همچنین ۲۲۵ فقره اراضی با تغییر کاربری‌ غیر مجاز قلع و قمع شده است.