شهردار مشهد:

توسعه دیپلماسی شهری، سیاست دوره ششم مدیریت شهری

پایگاه اینترنتی جهانشهر با حضور شهردار مشهد، سرکنسول کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری در سالروز واقعه ۱۰ دی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار؛ شهردار مشهد در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی ۴ زبانه جهانشهر که به مناسبت روز ملی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: دی ۱۳۵۷ اوج درگیری‌ها بین انقلابیون و عوامل رژیم پهلوی بود. از آبان ماه در مشهد تظاهرات رنگ‌ و بوی تازه‌ای پیدا کرد. در آذر ماه افزایش یافت و اوج آن ۲۳ آذر و‌ حمله به بیمارستان امام رضا(ع) بود. از آغازین روز‌های دی ماه حرکت‌های مردمی افزایش پیدا کرد و اوج آن نهم و‌ دهم دی‌ ماه بود که یکشنبه خونین مشهد رقم خورد.

سید‌ عبدالله ارجائی با بیان اینکه یکی‌ از سیاست‌های دوره ششم‌ مدیریت‌ شهری، توسعه دیپلماسی شهری است، مطرح کرد: شهر‌ها به‌ دلیل سطح تماس زیادی که با مردم دارند، می‌توانند ارتباط بهتری بین آن‌ها ایجاد کنند. خیلی از شهر‌ها در دنیا خواهرخوانده هستند. شهر‌هایی که ارتباط بین مردمش قرن‌هاست وجود دارد‌، توسعه پیدا خواهند کرد. چهار‌ زبانه‌ شدن پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری یکی از اقدامات ما در این زمینه است.

وی افزود: در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز دیپلماسی شهری در مشهد خواهیم بود و امیدوارم سال آینده ساخت برج ارتباطات جهانی را آغاز کنیم. در همین حال تشکیل میز‌های دیپلماسی بین مشهد و‌ کشور‌های همسایه کاری است که از هشت ماه پیش آغاز شده و امروز به بلوغ خوبی رسیده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در ادامه این مراسم عنوان کرد: ما به عنوان دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان آمادگی داریم ارتباطات را برقرار کرده تا بتوانیم هرچه بیشتر ارتباطات دیپلماتیک شهرداری را با کشورهای مختلف داشته باشیم.

محمد بهشتی منفرد افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر نمایندگی‌های خارجی مقیم در رویدادهای شهرداری باشیم. مشهد یکی از شهرهاییست که بسیاری از کشورها از خواهرخواندگی با آن استقبال می‌کنند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: از زمان حضور شهردار مشهد این فعالیت‌ها در عرصه دیپلماتیک بیشتر از گذشته شده، البته نقد عملکرد مدیریت دوره‌های قبلی نیست؛ اما رویکرد جدیدی که در ارتباط با جهان شاهد هستیم و حضور هیئت‌های دیپلماتیک در شهرداری و دیدار با شهردار، بیانگر این است که این نگاه روزبه‌روز درحال توسعه است.

مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی جهانشهر با حضور سرکنسول کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان، اعضای شورای شهر، مدیران شهری، مدیران رسانه‌ها در روز ۱۰ دی‌ماه در شهرداری مشهد برگزار شد.