رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی عنوان کرد:

فناوری ؛ امنیت برای کشور است

پژوهشگران و دانشمندانی هستند که مغفول مانده اند، برای پیوند بهتر عرضه و تقاضا باید آنها به هم نزدیک شوند

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصاد پایدار؛ رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نمایشگاه پژوهش و فناوری برگزار شد، گفت: استان خراسان رضوی مرکز معنویت کشور است و باید به اندازه قدر و منزلت خراسان کار شود. این استان در دو عرصه، حوزه انرژی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرآمد کشور است.
میرزائی شهرابی ادامه داد: ما بزودی، هاب صنایع معدنی، هاب کود شیمیایی و صنایع غذایی، هاب کانکتور‌ها و هاب صنایع فرهنگی خواهیم شد. برای آن شبانه روزی کار می‌کنیم و نقطه زنی کرده‌ایم.
میرزایی افزود: ما در پارک خراسان شبکه مسائل استان را احصاء کردیم. برای آنکه بتوانند حرف ما را بفهمند، باید مردمی سازی کنیم. ما روایت گری فناوری را شروع کرده‌ایم، می‌خواهیم فناوری را مردم درک کنند. کشوری که فناور باشد چشم ها و دل‌ها را جذب می‌کند و این نشان می‌دهد که فناوری چقدر مهم است.
ریاست پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: بشر جدید، آموزش جدید می‌خواهد. ما شروع کردیم. دوست داریم پارک پاتوق دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران شود. ما باید کار بنیادی انجام دهیم. اگر می‌خواهیم ثروت آفرینی مادی و معنوی انجام دهیم، باید از خانواده شروع کنیم. پدر و مادر که منفعل باشند این ثروت آفرینی صورت نمی‌گیرد. در دوره جدید پارک می‌خواهیم هم‌افزایی کنیم تا در مسیر فناوری و تکنولوژی قرار بگیریم.

توسعه پارک خراسان ۲۰ سال است انجام نشده است
مسعود میرزائی تاکید کرد: توسعه پارک خراسان ۲۰ سال است انجام نشده و یک سانتی متر به فضای آن اضافه نگردیده است. طبق دستور ریاست جمهوری باید کارخانه خانه سازی به پارک واگذار گردد، تا در اختیار شرکت‌‌‌‌های دانش بنیان قرار دهیم، اما انجام نمی‌شود. کارخانه خانه سازی ۸۰ هکتار بوده که این فضا دو برابر فضای کنونی پارک خراسان است.
سید ایمان شریعتی، دبیر اجرایی نمایشگاه دستاورد‌‌‌‌های پژوهش و فناوری و فن بازار استان خراسان رضوی نیز گفت: هر ساله بصورت کشوری برنامه هفته پژوهش و نمایشگاه پژوهش به استان‌ها ابلاغ می‌شود. امسال بر اساس ابلاغ کشوری ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه هفته پژوهش است و نمایشگاه استان خراسان رضوی را از ۱۴ تا ۱۶ آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خواهیم داشت.
وی افزود: رونمایی از محصولات فناورانه، برنامه‌‌‌‌های ویژه دانش آموزی، تجلیل از پژوهشگران و فناوران از جمله برنامه‌‌‌‌های این نمایشگاه خواهد بود. حدود ۸۰ مجموعه، در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در فضای نمایشگاهی ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع که تا کنون ۴ هزار متر آن پر شده است، حضور خواهند داشت.
شریعتی اظهار کرد: رویکرد نمایشگاه امسال حضور پر رنگ بخش دانش آموزی است. از دیگر شاخصه‌‌‌‌های این نمایشگاه پذیرای حضور صنایع خلاق فرهنگی که اکثریت در بخش خصوصی هستند خواهیم بود که ظرفیت‌‌‌‌های خود را عرضه نمایند.
دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش خراسان رضوی، همچنین با بیان اینکه جنبه اجتماعی نمایشگاه امسال پر رنگ است، تصریح کرد: امسال تقویم منسجم از فعالیت‌‌‌‌های هر سازمان و دانشگاه و مجموعه در نمایشگاه ارائه می‌شود تا از حضور جزیره ای جلوگیری گردد.