معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مطرح کرد :

رشد ۸۰۰ درصدی در اولین خط بازیافت آسفالت در مشهد

نشست خبری معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اصحاب رسانه برگزار شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص توسعه مراکز دائمی توزیع ارزاق عنوان کرد: در حوزه زیر ساخت و عمران شهری تمرکز ما در جهت توسعه مراکز فروش و عرضه قرار گرفته که بر اساس شاخص‌های عملکردی، ساخت ۲ فروشگاه شهرما و ۴ بازار عرضه میوه و تره بار نتیجه این موضوع بوده است و در این زمینه افزایش ۳۳درصدی داشته‌ایم و بر اساس سیاست شورای ششم توجه بر حاشیه شهر در ایجاد این مجموعه‌ها بیشتر بوده است.
در حوزه توسعه بازارهای موقت، ۷ بازار موقت تخصصی و موضعی ایجاد کرده‌ایم و در این خصوص رشد قابل توجهی داشته ایم و بر اساس سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری مشهد از رتبه ۱۶ به رتبه یک ارتقاء پیدا کرده است.

نجفی همچنین در رابطه با مدیریت پسماندهای بیمارستانی افزود: در حوزه توسعه زیرساخت‌های دفن مهندسی و بهداشتی پسماند، توسعه ظرفیت سلول‌های دفن پسماند بیمارستانی را با افزایش از ۱۷۸هزار متر مکعب به ۳۱۳ هزار متر مکعب داشته‌ایم و یکی از معضلات و مشکلات ما در محل‌های دفن زباله، شیرآبه و مدیریت این شیرآبه‌ها است که معضلات بهداشتی بسیاری را به دنبال دارند و با توجه به مدیریتی که در شهرداری و سازمان مدیریت پسماند صورت گرفته است، حوضچه‌های شیرآبه از ۱۳۰ هزار متر مکعب به ۱۷۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

معاون خدمات شهری در بخش توسعه ساماندهی و بازیافت خاک و ضایعات پروژه‌های ساختمانی و ایجاد مجموعه بازیافت آسفالت عنوان کرد: اولین خط بازیافت آسفالت در مشهد ایجاد گردیده است و پیشرفت‌هایی در این حوزه صورت گرفته است و میزان ظرفیت بازیافت آسفالت را از ۹۷۱ تن در سال به ۸ هزار تن در سال افزایش داده‌ایم و رشد ۸۰۰ درصدی را به دنبال داشته است.
وی افزود: مکمل‌های خاکی که در طی سال گذشته به انجام رسیده، ۷ درصد افزایش داشته و به نوعی شهرداری مشهد را در بحث تأمین منابع خاکی بی نیاز کرده است.

معاون محیط زیست شهرداری مشهد در خصوص احداث پارک جهانشهر در جمع خبرنگاران نیز گفت : اقدام شاخصی که همه شاهد آن بوده‌اند و در این دوره مدیریت شهری صورت گرفته، احداث پارک جهانشهر بوده است که ۴۱ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان قرار گرفته است و اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون خدمات شهری همچنین در زمینه نوسازی ناوگان خدمات شهری افزود: در حوزه نوسازی ناوگان خدمات شهری، عمده این اتفاق توسط بخش خصوصی انجام گرفته است و بدون هزینه مازاد برای شهرداری این موضوع رقم خورده است و بدون تغییر سیاست ۳۱ دستگاه ناوگان را در بخش خصوصی نوسازی کردیم بدون این که هزینه‌ای به بدنه شهرداری متحمل شود و در حوزه مدیریت پسماند نیز ۸ دستگاه از ناوگان نوسازی شده است.