یکی از مولفه‌های حکومت دینی پاسخ به مردم است

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی : یکی از مولفه‌های حکومت دینی پاسخ به مردم است اسماعیل رحمانی ، امروز ۸ مهر، در نشست خبری که در محل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد ، با بیان اینکه «دفاع از حقوق شهروندی از دستورکارهای دادگاه انقلاب است»، گفت: یکی از مولفه‌های حکومت دینی پاسخ به مردم است […]

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی :
یکی از مولفه‌های حکومت دینی پاسخ به مردم است

اسماعیل رحمانی ، امروز ۸ مهر، در نشست خبری که در محل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد ، با بیان اینکه «دفاع از حقوق شهروندی از دستورکارهای دادگاه انقلاب است»، گفت: یکی از مولفه‌های حکومت دینی پاسخ به مردم است ، شفافیت و پاسخگویی نیز از ویژگی‌های حکومت دینی است.
وی افزود : آخرین تصمیمی که درخصوص سرقت‌ از بانک و یا سرقتی که توام با کشیدن سلاح است گرفته شده این است که کسی که چنین جنایتی را انجام می‌دهد، جرم آن محاربه است و براساس قانون ۲۷۹ ، مجازات محاربه قطع دست و پا، تبعید و اعدام است.
سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد مردم را پشتوانه اصلی انقلاب دانسته و گفت : در سطح شهر شاهد طلاق‌ و اعتیاد بسیار زیاد هستیم که این دست‌پخت دشمن است. دشمن و ضد انقلاب به دنبال شیوع مشروبات الکی و فساد اخلاقی بین جوانان است. یک‌عده افرادی که فاقد صلاحیت هستند، جوانان ما را در قالب تور گردشگری، کوهنوردی و توریستی به طبیعت و تفرجگاه‌های خلوت می‌برند که موجبات فساد و انحطاط جوانان ما را فراهم می‌کنند. براساس بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، شروع اکثر روابط نامشروع از تورهای گردشگری بوده که منجر به جدایی زن و شوهرها شده است. باتوجه به این موضوع ما به این مسأله ورود پیدا کردیم و اقداماتی را انجام دادیم.
رحمانی با بیان اینکه طبق ماده ۶۱۸ قانون تعزیرات جمع‌آوری حیوانات در سطح شهر برعهده شهرداری است، اظهار داشت: برخورد با سگ‌گردانی‌ها در شهر جزو دستور کار است، زیرا آوردن حیوانات در بوستان‌ها علاوه بر اینکه مخل آسایش مردم است، حقوق حیوانات را هم زیر سئوال می‌برد. در درجه اول بنرهایی را به منظور اطلاع رسانی نصب می‌کنیم و در مرحله دوم به برخورد با این متخلفان می‌پردازیم.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با اشاره به اینکه «دادسرای ناحیه هفت مشهد مختص به تخلفات در فضای مجازی است»، افزود: برنامه‌های خاصی در این زمینه داریم که در حال پیاده‌کردن آن هستیم و در این خصوص تعدادی پرونده تشکیل شده است.
اسماعیل رحمانی در ادامه ، از برگزاری پارتی‌های شبانه و مراسم‌های لهو و لعب در منطقه شاهنامه و جاده قدیم ، وجود سلاح‌های شکاری و گرم در حاشیه شهر و نیز مسایل حوزه عفاف و حجاب در مناطق بالای شهر و کافه های سطح شهر به عنوان موضوعات و معضلات پیش رو یاد کرد و از برخورد قانونی با هنجارشکنان خبر داد.