مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت:

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه موزه دفاع مقدس تأمین شده است

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده گفت: تأخیر دوساله در حوزه احداث و توسعه موزه دفاع مقدس داشتیم که اکنون با حمایت مسئولین مربوطه به صورت یکجا اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی تأمین شده است و امیدواریم کار ساختمانی به سرانجام خوبی برسد.

به گزارش خبرگزاری توسعه و اقتصاد پایدار؛ سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در نشست خبری هفته دفاع مقدس که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به عناوین روز شمار هفته دفاع مقدس گفت: شنبه ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت»، یکشنبه یکم مهر «جوانان، علم و دانش پژوهشی»، دوشنبه دوم مهر «زنان، خانواده، سلامت»، سه‌شنبه سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینی»، چهارشنبه چهارم مهر «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان»، پنج‌شنبه پنجم مهر «ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی»، جمعه ششم مهر «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستایئان، و پیشمرگان کرد مسلمان»، و شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: نظام سلطه با تکیه بر امپراتوری رسانه‌ای می‌خواهد نظام اسلامی را نابود کند، اما شاهد ناکامی‌های آنان بوده‌ایم و دفاع مقدس طوفنده‌ای را پیش رو داریم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی بر این است تا با یک انسجام عمومی در فرصت طلایی چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس که با هفته وحدت و بازگشایی مدارس مقارن شده است بهترین بهره‌برداری را از این ظرفیت تبلیغی و تبیین در جهت تحقق اهدافی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس مد نظر است استفاده کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: تا کنون ۶۰ یادمان شهدای گمنام در طول سه سال گذشته از مرحله صفر ساخت و بهره‌برداری شده‌اند که ۷ یادمان در همین هفته به بهره‌برداری خواهند رسید همچنین کمتر از ۱۰ یادمان باقی مانده که هنوز ساخت و ساز آنها به دلیل موضوعات نظری و تامین اعتبار به پایان نرسیده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار توسعه و اقتصاد پایدار درخصوص وضعیت برنامه توسعه موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: تأخیر دوساله در حوزه احداث و توسعه موزه دفاع مقدس داشتیم که اکنون با حمایت مسئولین مربوطه به صورت یکجا اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی پای کار آمده است و امیدواریم کار ساختمانی به سرانجام خوبی برسد.

افتتاح موزه دیجیتالی دفاع مقدس تا آخر مهرماه امسال

سردار یوسفعلی زاده افزود: از بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی در دو ماه گذشته تا کنون حدود ۲۰ میلیارد در جهت توسعه عمرانی هزینه شده است. همچنین فاز دوم موزه در قالب موزه دیجیتالی در انتهای مهرماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: کارهای محتوایی برای جذب مخاطب نیز در حال انجام است. تا کنون حدود ۲۲ هزار نفر دانش آموز به این مجموعه آمده‌اند و ضمن بازدید از موزه با حضور راویان از روایت دفاع مقدس استفاده کردند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه استان ما به جز یک استان دیگر در حوزه دانشنامه در کشور پیشتاز بوده است، گفت: بیش از دو هزار عنوان پژوهشی برای دانشنامه دفاع مقدس استان فهرست شده که از این تعداد، بیش از ۷۰۰ عنوان مطالعه و برای ۴۰۰ عنوان آن مقاله تهیه شده است.