نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران پیرامون موضوع بررسی روند خدمترسانی به زائران عنوان کرد: ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار زائر و مسافر تا پایان ۲۸ اسفندماه وارد مشهد و استان خراسان رضوی شدهاند که ۸۰ درصد از آنان معادل ۲ میلیون و ۷۹۱ هزار نفر از ظرفیتهای اسکان زائران بهره مند شدند.
وی افزود: مجموع ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری به صورت شبانه در خراسان رضوی ۷۰۰ هزار نفر است که از ۱۳۰ هزار نفر از این ظرفیت مربوط به اسکان رسمی است و ۵۲ درصد ظرفیت اقامت رسمی کشور را تشکیل می دهد که بسیار قابل توجه است.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در ارتباط با مسائل و مشکلات خدمات رسانی به زائران و زیارت نوروزی مطرح کرد: تاکنون ۷۶ مورد بررسی شده است که ۲۱ مسئله مربوط به مشهد، ۳۵ مسئله مربوط به استان خراسان رضوی، ۱۹ مورد ملی و یک مورد بین المللی بوده است که در راستای حل این مسائل طی جلسات تشکیل شده توسط کارگروه مربوطه، ۲۴ مصوبه مرتبط با نیازهای نوروز و زائران رضوی تصویب شد.
معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته در اطراف حرم و بافت مرکزی در خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد: پیش بینی ۱۶ هزار ظرفیت پارکینگ، چهار هزار چشمه سرویس بهداشتی و فعالیت بیش از ۱۲۰ نانوایی در بافت مرکزی شهر مشهد از جمله اقدامات برای ارتقای خدمات نوروزی است.
وی افزود: همچنین شناسایی و ساماندهی ۶۰۰ واحد صنفی در مشهد برای عرضه ۲۰ قلم کالای مورد نیاز زائران با نرخ مصوب درج شده روی کالا، استقرار ۱۲۰ ایستگاه خدمات جادهای در جادههای منتهی به مشهد، شناسایی و رفع اشکال نقاط حادثه خیز، اجرای برنامه خدمات فرهنگی از مبدأ تا مبدأ ویژه زائران رضوی، تأمین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ظرفیتهای اتوبوس داخل استان، فعالیت ۸۴ رام قطار برای سرویسدهی به زائران رضوی و افزایش پهنای باند ظرفیت اینترنت و ارتقاء پوشش آنتن گوشیهای همراه از جمله اقدامات در این زمینه به شمار می رود.
قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به عدم افزایش نرخ واحدهای اقامتی و توقف نرخ شناور در ایام پیک از سوی هتلداران، گفت: مردم میتوانند درصورت مشاهده افزایش نرخ در واحدهای اقامتی مراتب را از طریق شماره گیری ۰۵۱۳۷۰۴۵ ثبت و گزارش کنند تا توسط بازرسان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: در راستای ارتقای خدمات به زائران رضوی نیز، قرارگاه شهر مشهد با شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ و قرارگاه استان خراسان رضوی با شماره ۰۵۱۳۸۵۱۸۴۰۸ تشکیل و راه اندازی شده است که زائران و مسافران می توانند از این طریق نظرات، پیشنهادات، شکایات و تخلفات را ثبت و گزارش کنند.
دیدگاه بسته شده است.