نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ در این نشست که با حضور فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و حسین زینالعابدین زاده رییس کمیسیون جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد، جزییات برگزاری جشنواره تولید ملی و رسانه تبیین شد و به بررسی چالش ها و موانع موجود در مسیر تولید از نظر بخش خصوصی پرداخته شد و در انتها رونمایی از پوستر صورت گرفت.
به گفته دبیر جشنواره، هدف برگزاری این رقابت توجه بیشتر رسانه، صنعت و بخش دولتی بر مسائل تولید و تجارت است.
در این نشست گفتوگو محور میان اصحاب رسانه و اهالی صنعت، فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صمت استان با بیان اهمیت همکاری میان رسانه و بخش خصوصی، به بیان چالش های حوزه صنعت تاکید و همکاری صنعت و رسانه برای رفع موانع پیش روی تولید کنندگان را حائز اهمیت دانست.
فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری جدید به بهرهبرداری رسیده و اگر شرایط توسط مدیران کنترل شود علی رغم محدودیتهای انرژی در استان، میتوان به تولید مطلوب رسید.
وی افزود: هرچند با روی کار آمدن آقای پزشکیان یک آرامش و ثبات نسبی به شرایط تولید تزریق شد و امیدواریم و همینطور این حوزه به تمام قول و اقوال دولت جدید خوشبین است و امیدوار است تصمیمهای دولت منطبق با رفع موانع صنعت باشد.
ابراهیمی با تاکید براینکه بخش خصوصی از تمام ظرفیتهای در اختیارش استفاده میکند، عنوان کرد: رسانههای اقتصادی، ابزار اثرگذاری برای رفع موانع تولید هستند. هدف ما این است که در رسانههای گروه اقتصاد یک برنامه در شأن فرهنگ کشور برگزار کنیم. امید داریم کمبود انرژی که مشکل ریشه ای این روزهای صنایع است در این جشنواره به طور ویژه دیده و به آن پرداخته شود.
محمد حسین زاده، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تأکید بر نقش محوری رسانه بیان کرد: تولید بر چهار پایه استوار است. تولیدکننده اساس جهاد اقتصادی کشور است. مصرف کننده با حمایت از تولید داخلی میتواند امید و انگیزهی تولیدکننده داخلی باشد. سیاستگذاران با تنظیم موازین تولید و تجارت، باید کاری کنند نه فضا طوری باشد که تولیدکننده داخلی توان رقابت با تولیدکننده خارجی نداشته باشد و نه عرصه بقدری بسته شود که انحصار ایجاد شود.
وی افزود: بعد چهارم، رسانه ها هستند؛ جشنواره تولیدملی و رسانه بر این بعد نهاده شده که بر سه موردی که گفته شد کاملا موثر است، رسانه می تواند با ترغیب، تشویق، تذکر و هدایت افکار، هر سه بعد دیگر را تحت تاثیر قراردهد. رسانه که میتواند مصرف کننده را ترغیب به مصرف کالای ایرانی، تولیدکننده را امیدوار به تولید و مسئولین را با تذکرات بجا و تنظیم بازار، به سمت مسیر درست سیاستگذاری هدایت کند.
حسین زین العابدین زاده، رئیس کمیسیون جوانان صمت استان در رابطه با چگونگی برگزاری این جشنواره گفت: محوریت جشنواره تمرکز بر موضوعات تبیین و ترویج کارآفرینی، حمایت از تولید ملی، چالش های تولید و اقتصاد مقاومتی بود، که اهالی صنعت می توانند ذیل همین موضوعات آثار خود را در جشنواره منتشر کنند.
وی افزود: آثار منتشر شده از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ تا دی ماه ۱۴۰۳ برای رقابت ارسال می شوند. ناترازی انرژی بخش ویژه این جشنواره البته دبیرخانه توجه به این موضوع دارد. یکی از مهم ترین تمایز های این جشنواره با دیگر جشنواره ها راه اندازی سایت برای بیان چالش ها و موانع پیش روی صنعت است.
سید محسن رضوی، دبیر هفتمین جشنواره صنعت و رسانه نیز اظهار کرد: در این جشنواره، آثار مرتبط با حوزه اقتصاد، صنعت، کشاورزی و تجارت گردآوری میشود تا پس از گذران دوره داوری کارشناسی، به بهانه تجلیل از منتخبان، به مرور فرصتهای کار مشترک رسانه و تولید بپردازیم.
وی افزود: در حوزه صنعت و تولید که مهمترین رکن مبارزه در جنگ اقتصادی محسوب میشود، رسانهها عنصر پیشتاز و پیشران هستند. هدف از برگزاری این جشنواره نیز تسهیل این فضای همکاری مشترک میان رسانهها با خانه صمت خراسان رضوی است و در شرایطی که سال گذشته بیش از ۸۵۰ اثر در بخشهای مختلف به دبیرخانه ارسال شد، پیشبینی ما در جشنواره هفتمین، افزایش کمی و کیفی آثار ارسالی است.
دیدگاه بسته شده است.