فرمانده قرارگاه ثامن الائمه خبر داد:

مشهد میزبان پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت با حضور مهمان از سراسر کشور خواهد بود

پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت با بیش از هزار مهمان داخلی شامل شخصیت‌های برجسته نظامی و حضور علمای دینی اهل‌تسنن و تشییع و همچنین جامعه دانشجویی و دانش آموزی با محوریت سرداران شهید شوشتری، محمد زاده و دیگر شهدای وحدت در روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در محل مجتمع آیه‌های مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، سردار قربان محمد اشعری در نشست خبری پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت سراسر کشور که در محل قرارگاه ثامن الائمه برگزار شد، گفت: پانزدهمین اجلاسیه ملی شهدای وحدت در روز ۲۶ مهرماه با محوریت شهید شوشتری و شهید محمدزاده در مشهد آغاز خواهد شد.

وی افزود: این مراسم از ساعت ۰۷:۳۰ صبح پنجشنبه با قرائت قرآن توسط شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشور در محل مجتمع آیه‌ها برای عموم مردم آغاز خواهد شد و پس از آن مراسم گلباران مزار شهدای وحدت در عصر همان روز برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه بیان کرد: تقریب، وحدت و امنیت‌، محور این اجلاسیه است و روحانیون و مولوی‌های برجسته کشور که نزدیک ۱۰۰ نفر از سراسر کشور هستند، در این اجلاسیه حضور می‌یابند.

وی افزود: هزار مهمان از سراسر کشور داریم، عموم مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان نیز دعوت شده‌اند.

سردار اشعری در خصوص دیگر مهمان این برنامه اظهار کرد: ایثارگران، خانواده شهدا و برخی از چهره‌های برجسته دفاعی کشور نیز در این اجلاسیه حضور خواهند داشت.

وی در خصوص شهادت سردار شوشتری بیان کرد: در حادثه شهادت شهید شوشتری و شهید محمدزاده خون شهیدان اهل‌تسنن و تشییع با هم برای این نظام درآمیخته شد و درخت انقلاب را آبیاری کرد.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص دیگر برنامه‌های این اجلاسیه گفت: پس از برگزاری اجلاسیه صبح، در نوبت عصر نیز به صورت اختصاصی اجلاسیه‌ای برای ۲ هزار نفر از دختران دبیرستانی دوره دوم با هماهنگی آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد.

سردار اشعری همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها در برگزاری این اجلاسیه تشکر کرد و گفت: از عواملی که در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت شامل ادارات، رسانه‌ها، سپاه، علمای اهل‌سنت و تشیع همکاری می‌کنند کمال تشکر را داریم.

مراسم گلباران مزار شهدای وحدت انجام خواهد شد

وی ادامه داد: در این اجلاسیه جوایز ویژه‌ای به صاحبین آثار در حوزه وحدت اهداء خواهد شد. همچنین نمایشگاه جنبی در حاشیه اجلاسیه با موضوع غزه برگزار می‌شود. در عصر روز اجلاسیه نیز علاوه بر اجلاسیه دانش آموزی، مراسم گل‌باران مزار شهدای وحدت انجام خواهد شد.

سردار اشعری با اشاره به نقش شهدا و خانواده‌های ایشان در سربلندی امروز نظام اسلامی بیان کرد: اگر ایثار و گذشت شهیدان و صبر خانواده شهداء و ایستادگی مردم نبود، نظام در وضعیت کنونی قرار نداشت.

وی افزود: دشمن در حال انحلال و شکست است و علی‌رغم همه تبلیغات و تجهیزاتی که برای خود فراهم آورده بود، شکست بزرگی خورد.

سردار اشعری ضمن اشاره به موفقیت عملیات وعده صادق ۲ بیان کرد: گنبد‌ آهنینی که برای خودشان به‌صورت تخیلی تشکیل داده بودند در این عملیات به طور کامل شکست خورد و ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف خوردند.