فرشچی در راستای حمایت از واحدهای صنعتی، خبر داد:

تفاهم مشترکی برای جهش استاندارد تولیدات در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: تفاهم همکاری مشترک فی مابین شرکت شهرکهای صنعتی استان و اداره کل استاندارد خراسان رضوی بمنظور جهش کیفیت و استاندارد سازی محصولات واحدهای تولیدی شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شد.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ “جعفر فرشچی طوسی” در نشست امضاء تفاهم نامه در اداره کل استاندارد خراسان رضوی، اظهار داشت: هدف این تفاهم نامه گسترش همکاری در زمینه استاندارد و صدور گواهینامه مطابق با اصول و ضوابط بین المللی و استفاده از حمایت های کیفی سازی صنایع کوچک در استان خراسان رضوی میباشد.

وی بر اراده جدید شکل گرفته در استان برای استفاده از کالاهای با کیفیت تولید بومی و اهمیت استفاده واحدها از این فرصت در جهت بالابردن ارتقای کیفی تولیدات استان تاکید کرد و افزود: در راستای این تفاهم نامه مقرر شد از توانایی های علمی، فنی و پژوهشی و اجرایی و آزمایشگاهی و پرداخت یارانه های حمایتی طرفین با هدف افزایش کیفیت محصولات و توسعه استانداردسازی کسب و کارهای تولیدی در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با هدف حمایت از کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری و غیر اجباری (در جهت صادرات) می باشند و تاکنون در جهت اخذ مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدامی ننموده‌اند، می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، یاد آور شد: همکاری در برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی و پرداخت یارانه حمایتی به واحدهای تولیدی جهت اخذ گواهینامه های استاندارد ملی و بین المللی بر اساس دستور العمل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از جمله تعهدات شرکت شهرکهای صنعتی استان به شمار می رود.

فرشچی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص “جهش تولید با مشارکت مردم” این تفاهم نامه را مصداق این شعار سال دانست و خاطر نشان کرد: همکاری مشترک با اداره کل استاندارد را کمک بزرگی برای واحد های تولیدی که محصولات آنان مشمول استاندارد اجباری می باشند و ضروری است نسبت به اخذ استاندارد اقدام نمایند برشمردند و ان را گامی مهمی برای ارتقا کیفیت محصولات استان دانستند؛ و اعلام داشت واحدهای مشمول می‌بایست جهت استفاده از این کمک ها از طریق اداره کل استاندارد استان تقاضای خود را ارائه و فرایند کار را طی نمایند.

در ادامه “سید محمد سجادی عطار” مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از امضاء این تفاهم نامه، گفت: ارزیابی فنی و علمی آزمایشگاه های مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی بر اساس آخرین استانداردهای ملی و بین المللی و صدور گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه های مذکور و معرفی شرکت های بازرسی و نمونه برداری تایید صلاحیت شده متناسب با موضوع فعالیت واحدهای تولیدی به منظور خدمات رسانی در زمینه استاندارد سازی کسب و کار های تولیدی از جمله تعهدات اداره کل استاندارد خراسان رضوی است.

وی افزود: علاوه بر این اداره کل استاندارد خراسان رضوی متعهد شد همکاری لازم در برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز واحدهای تولیدی و استقرار دفتر مشاوران استاندارد و آزمایشگاه های همکار را در شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز داشته باشد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی اظهار کرد: استاندارد سازی حوزه گسترده‌ای دارد که نیاز است مسئولان این حوزه و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالا و خدمات با وظایف، مسئولیت ها و تکالیف قانونی خود آشنا شوند و از طرف دیگر مصرف کنندگان نیز به حقوق خود در قبال هزینه‌های صرف شده اشراف داشته باشند.

سجادی عطار در انتها با بیان اینکه مدت اجرای این تفاهم‌نامه یک سال که در صورت تمایل امضاء کنندگان قابلیت استمرار است، عنوان نمود: بمنظور پیشبرد و هدایت تعهدات با معرفی نمایندگان طرفین از تاریخ تفاهم نامه کارگروه سیاستگذاری و کارشناسی مشترک جهت برنامه ریزی و هماهنگی و تشکیل با حضور نمایندگان طرفین روش اجرایی این تفاهم نامه بررسی و تعیین اصلاحات لازم نیز بر اساس توافقات و برگزاری جلسات بازنگری، اعمال می شود.