در شش ماهه اول سال رقم خورد؛

پلمب واحدهای صنفی شغل مزاحم و انبارهای ضایعات متخلف در مشهد

حسن کلیدری، مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد از پلمب ۱۱۹۳ واحد صنفی دارای مزاحمت و آلایندگی شغلی و نیز انبار ضایعات در شش ماه نخست خبر داد.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ حسن کلیدری، از پلمب ۱۱۹۳ واحد صنفی دارای مزاحمت و آلایندگی شغلی و نیز انبار ضایعات در شش ماه نخست سال در شهر مشهد توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی خبر داد.

وی افزود: با توجه به آلودگی و مزاحمت های متعدد و همچنین دستور مقام قضائی پیگیری در خصوص شناسایی و پلمپ واحدهای صنفی، طی شش ماهه نخست سال، تعداد ۴ هزار و ۲۱۰ مورد مزاحمت و آلایندگی مشاغل رسیدگی و بازدید شد که منجر به صدور و ابلاغ ۲ هزار و ۳۷۲ اخطار اولیه کمیسیون بند ۲۰ در شهرداری های مناطق شده که پیرو عدم توجه ۱۶۷۲ واحد صنفی به این اخطارها، رای کمیته بدوی کمیسیون به ایشان ابلاغ گردیده و نهایتا منجر به پلمب ۹۸۳ واحد صنفی متخلف شده است.

کلیدری در ادامه گفت: با توجه به فعالیت انبارهای ضایعات در سطح شهر و مشکلات ناشی از این فعالیت ممنوعه، در این مدت ۶۱۳ انبار ضایعات شناسایی و تعداد ۲۱۰ انبار پلمب شده و بقیه موارد نیز جهت اخذ حکم قلع به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده است.

مدیر عامل سازمان در ادامه گفت: یکی از مطالبات شهروندان ساماندهی مشاغل صنفی مزاحم و آلاینده است که در صورت واگذاری واحدهای مسکونی و تجاری به صاحبان مشاغل صنفی مزاحم و آلاینده مطابق قانون از فعالیت آن واحد صنفی جلوگیری خواهد شد.

کلیدری در پایان گفت: از مالکان تقاضا می‌شود قبل از واگذاری واحد مسکونی و تجاری به افراد، جهت آگاهی از شرایط و ضوابط فعالیت صنف، موضوع را از کارشناسان کمیسیون بند ۲۰ سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی جویا شوند.