مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خبر داد:

رشد ۷۵ درصدی پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌ گردشگری در خراسان رضوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از رشد ۷۵ درصدی در حجم سرمایه‌گذاری‌ها و رشد ۳۷ درصدی در تعداد پروژه‌های بهره‌برداری گردشگری استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، سید جواد موسوی در نشست خبری هفته گردشگری که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری در راستای وظایف خود به عنوان یک صنعت پردرآمد فرهنگی و اقتصادی، در مقابل صنایع خودروسازی و صنایع نظامی قد علم کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: از آنجا که صنعت گردشگری بر محور انسانیت و طبیعت است نشان داده که می‌تواند نقش موثری در انتقال فرهنگ داشته باشد و اهمیت بالایی در پایه‌گذاری و دوام نظام و حکومت داشته باشد، لذا تاسیسات گردشگری در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

موسوی در ادامه از ثبت و راه‌اندازی ۶۹ پروژه جدید گردشگری در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این تعداد پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۰۳۷ میلیارد تومان انجام شده است.

وی در خصوص سایر اقدامات این حوزه افزود: همچنین ۶۲ فقره مجوز بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۳۰ میلیارد تومان صادر شده که این پروژه‌ها برای بیش از ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری استان ایجاد اشتغال کرده است.

برگزاری ۲۰ رویداد طی هفته گردشگری در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: به مناسبت هفته گردشگری در خراسان رضوی بیش از ۲۰ رویداد فرهنگی و آموزشی برگزار می‌شود.

یوسف بیدخوری با بیان این مطلب افزود: هفته گردشگری از بیست و هفتم سپتامبر مصادف با ۶ مهرماه، با محوریت توسعه گردشگری برای همه اقشار جامعه آغاز می‌شود و رویدادهای هفته گردشگری با تمرکز بر تورهای ویژه، برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های توانمندسازی، در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری تورهای رایگان برای گروه‌های خاص را از برنامه‌های مهم هفته گردشگری خراسان رضوی عنوان و تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی ناشنوایان از جاذبه‌های گردشگری، تورهای رایگان مشهدگردی ویژه این قشر برگزار خواهد شد؛ هم‌چنین تورهایی برای سالمندان، کارکنان نیروی انتظامی و آتش‌نشانان نیز در نظر گرفته شده است.

بیدخوری با اشاره به اهمیت مشارکت همه اقشار جامعه در برنامه‌های گردشگری، اظهار کرد: این تورها با همکاری شهرداری مشهد و سایر نهادها تدارک دیده شده‌اند و علاوه بر جنبه‌های تفریحی، هدفی آموزشی و فرهنگی نیز دارند.