با پیگیری نماینده شهرستان های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی:

پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در شهرستان خواف، استقرار می یابد

پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با هدف توسعه علمی منطقه، جذب و پرورش استعدادهای بومی و همچنین حل مسائل صنعتی ، در شهرستان خواف استقرار می یابد.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، توافق‌نامه استقرار پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در شهرستان خواف،با پیگیری‌ امیر توکلی رودی نماینده مردم خواف و رشتخوار نهایی شد،

بر اساس این توافق‌نامه، که بر توسعه علمی منطقه، جذب و پرورش استعدادهای بومی و همچنین حل مسائل صنعتی تأکید دارد، پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرق کشور در مرحله نخست، پذیرای دانشجویان بومی در مقطع کارشناسی خواهد بود و در آینده نزدیک، پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی را نیز در دستور کار قرار دارد.
شایان ذکر است در راستای حمایت از دانشجویان مستعد و بهبود پژوهش‌های منطقه‌ای، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری مجتمع سنگ آهن سنگان و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان برتر ارائه خواهد داد. این بورسیه‌ها با هدف ارتقاء تحصیل و پژوهش در راستای حل مشکلات صنعتی منطقه و توسعه فناوری‌های جدید ایجاد می شود.

مراسم امضای این توافق‌نامه ، که به‌عنوان گامی مؤثر در توسعه علمی و صنعتی شرق کشور، ارتقای سطح دانش و فناوری در این منطقه را نوید می‌دهد، با حضور رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، باقرزاده معاون بین‌الملل دانشگاه، رسولیان مدیرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان، امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان و خلیل الرحمن خلیلی پور، دانش‌آموخته نخبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد./