رئیس بیمارستان حضرت قائم(عج)در آئین افتتاح سالن همراهیان بیماران ، مطرح کرد::

با حمایت خیران، بیمارستان ۹۰۰ تختخوابی حضرت قائم(عج) با ۲۰۰ تخت ویژه را سرپا نگهداشته‌ایم

با حمایت خیران حوزه سلامت، ۲۷ میلیارد تومان بابت تامین ملزومات و تجهیز بخش‌ها و دستگاه‌های بیمارستان قائم هزینه شد.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، محمدعلی معموری در آئین افتتاح سالن همراهیان بیماران بیمارستان حضرت قائم(عج)، در جمع خیرین سلامت گفت: در بیمارستان حضرت قائم(عج) همانگونه که به امرخدمت‌رسانی باکیفیت ببه بیماران توجه شده، به تکریم همراهیان آنها نیز توجه شده است و در آخرین اقدام صورت گرفته که با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت صورت پذیرفت، سالن ویژه همراهیان بیماران این مرکز درمانی را فعال نمودیم.
وی تصریح کرد: این مکان با مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع فعال شده تا محلی برای انتظار همراهان بیماران باشد‌.
رئیس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی قائم (عج) با بیان اینکه در سال گذشته و با حمایت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت، مبلغ ۲۷ میلیارد تومان بابت تامین ملزومات و تجهیز بخش‌ها و دستگاه‌ها هزینه شده است، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد، سالن همراهیان بیماران بیمارستان حضرت قائم(عج) بود و ما با وجود کمبود منابع دولتی و دانشگاهی و محدودیت‌های موجود، حمایت‌های خیران عزیز را داشتیم که همانند گذشته با دستان گرم خود یاری‌گرمان بودند.
معموری تاکید کرد: همراهیان بیماران به‌خصوص افرادی که از شهرستان‌ها در مشهد حاضر هستند، مشکلات زیادی داشتند که با ایجاد این مرکز، یک استراحتگاه با ظرفیت ۱۵۰ نفر فراهم شده است، فضایی که با حمایت خانواده حسینی، خیر نیک‌اندیش حوزه سلامت دایر شده است، مکانی که مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش، یخچال، تلویزیون، حمام و غیره بوده و همراه بیمار می‌تواند از طریق تلویزیون با بیمار ارتباط برقرار کند، حتی شرایطی لحاظ شده که همراهیان از طریق ارتباط تصویری با بیماران صحبت نمایند.
وی افزود: در یک سال اخیر بیش از ۷ میلیارد تومان برای فضاهای مختلف بیمارستان قائم هزینه شده که تمام این مبلغ کمک خیران عزیز بوده و در نظر داریم که از این ظرفیت جهت ایجاد فضای کار مناسب برای نیروهای مددکاری هم استفاده نماییم و خدا را شاکریم که در همین مراسم ۵۰۰ میلیون تومان جهت ایجاد این فضا تامین شد.
معموری ادامه داد: با حمایت خیران، بیمارستان ۹۰۰ تختخوابی حضرت قائم(عج) با ۲۰۰ تخت ویژه را سرپا نگهداشته‌ایم، بیمارستانی که عمده بیماران آن افراد کم توان و ناتوان مالی هستند و خیران عزیز در درمان آنان به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند.
همچنین بخش مگا آی سی یو با ظرفیت ۶۴ تخت دیده شده که ۳۲ تخت آن در سال گذشته فعال شد و ۳۲ تخت دیگر هم امسال فعال می‌شود.


خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی یاری‌گر ما بودند
حسین محسن‌زاده، مدیر بیمارستان حضرت قائم(عج)، نیز گفت: در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی برای همه گروه‌ها هست، دست گرم خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت را در بالای سرمان داریم و ما همواره قدردان این عزیزان هستیم.
محسن زاده افزود: با حمایت خیران عزیز راه‌اندازی ۲ بخش مراقب ویژه (ICU) را با ظرفیت ۶۴ تخت داشتیم و مرکز دبیری هم در حال اجرا بودیم و ان‌شاالله به‌زودی زود می‌توانیم که شاهد فعالیت بخش‌های کودکان و زنان در آن باشیم.
وی تصریح کرد: در این مرکز درمانی کارهای خوب زیادی انجام شده و در حال انجام است که نمونه موفق اجرا شده مرکز اعطائی و نمونه موفق در حال اجرا مرکز دبیری است.


کار خیرمان را در زمان حیاتمان دهیم تا که خودمان شاهد ثمره کار خیر و خداپسندانه‌مان باشیم
رئیس هیئت مدیره مرکز خیریه و مشارکت‌های مردمی بیمارستان حضرت قائم(عج)، نیز در این مراسم گفت: ما اگر می‌توانیم کاری بکنیم چه بهتر است که در زمان حیاتمان باشد تا که خودمان ثمره کار خیر و خداپسندانه‌مان را ببینیم.
وی خاطرنشان کرد: معمولاً وقتی والدین به رحمت خدا می‌روند فرزندانشان کمتر در این مسیر مشارکت می‌کنند و جا دارد به فرزندانی که خودشان ادامه دهنده راه پدران و مادران خود بوده و ادامه دهنده مسیر پرافتخار آنها هستند تبریک عرض نماییم.


خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت تلاش زیادی در جهت رفع درد مردم داشتند
رضا نیکخواه، مدیرعامل مرکز خیریه و مشارکت‌های مردمی بیمارستان حضرت قائم(عج) نیز گفت: خیران عزیز همواره افتخار آفرین بودند و ما همواره قدردان آنها هستیم، چرا که در برابر درد مردم بی‌تفاوت نبودند و نهایت تلاش خود را کردند تا که این درد را آلام آنان بزدایند و ما قدردان این عزیزان هستیم./