قوچان میزبان مسابقات کاراته استان خراسان رضوی شد

مسابقات قهرمانی کاراته استان خراسان رضوی با حضور ۵۰۰ ورزشکار در رده‌های سنی مختلف به میزبانی قوچان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه و‌ اقتصاد پایدار، ابوالفضل عاطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه مسابقات کاراته استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این مسابقات با حضور بیش از ۵۰۰ رزمی‌کار از شهرستان‌های مشهد، کاشمر، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، چناران، درگز، باخرز و… در سالن ورزشی معلم قوچان و در ۶رده سنی نوباوه، نونهالان، خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از صبح امروز شده است.

وی با اشاره به این نکته که تعداد شرکت‌کننده ‌در این مسابقات، در تاریخ کاراته قوچان بی‌سابقه بوده است، اذعان داشت: شور و شعف و اشتیاق برای رشته‌ای به غیر از رشته کشتی با چوخه برای اولین بار با این میزان کمیت و کیفیت در میان ورزش‌های رزمی در قوچان بسیار بی‌نظیر است.

نماینده سبک کیوکوشین کاراته خراسان رضوی از سبک‌های کاراته خبرداد و یادآور شد: کاراته به دو دسته کنترلی و غیر کنترلی یا آزاد تقسیم می‌شود و سبک داوری نیز در این مسابقه‌ها تابع قوانین آزاد است که مسابقات رشته‌های رزمی به‌ویژه مسابقات سبکی به‌صورت خودگردان بوده و از هنرجو و شرکت‌کننده برای مسابقات هزینه دریافت می شود.

وی ضمن تأکید بر این مهم‌ که اگر این مسابقات در مرکز استان برگزار می‌شد قطعاً تعداد شرکت‌کننده به بیش از ۸۰۰ نفر می‌رسید، گفت: برگزاری در سطح شهرستان‌هایی همچون قوچان می‌توانند موجب جذب علاقه‌مندان به این گونه رشته‌های ورزشی شود.

عاطفی از جوایز برندگان این دوره از مسابقات خبرداد و اعلام کرد: نفرات برتر اول تا سوم این مسابقات حکم و مدال سنگین دریافت می‌کنند و برای حفظ شأنیت اساتید هم به تیم اول ۱۵ میلیون تومان، تیم دوم ۱۰ میلیون تومان، تیم سوم ۵ میلیون تومان و تیم‌های چهارم و پنجم نیز به ترتیب ۳ و ۲ میلیون تومان اهدا می‌شود.