مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد:

راه اندازی دستگاه تشخیص مولکولی سرطان در گیرودار کاغذبازی مسئولان است

از دیماه سال گذشته تا کنون ما به دنبال مجوزهای بهره برداری هستیم و این روند همچنان طول کشیده است و فکر می کنم که تا آخر شهریور ماه و اوایل مهرماه این صدور مجوزها همچنان طول بکشد و راه اندازی دستگاه تشخیص مولکولی سرطان در گیرودار کاغذبازی مسئولان است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد در تور خبری بازدید از بیمارستان ناظران به اصحاب رسانه گفت: بیمارستان ناظران پروژه‌ای هست که با ۳۰ هزار متر زیربنا و توسط خیرین احداث شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. این پروژه در عرض چهار سال و نیم ساخته شد، تجهیز شد و امکاناتش فراهم گردید.

افراسیابی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه درخصوص اینکه آیا راه اندازی دستگاه تشخیص مولکولی سرطان انجام شده یا دچار اختلال هست گفت: از دیماه سال گذشته تا کنون ما به دنبال مجوزهای بهره برداری هستیم و این روند همچنان طول کشیده است و فکر می کنم که تا آخر شهریور ماه و اوایل مهرماه این صدور مجوزها همچنان طول بکشد و راه اندازی دستگاه تشخیص مولکولی سرطان در گیرودار کاغذبازی مسئولان است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که گزارش تحویل به سازمان انرژی اتمی ارائه شد و کارهای اداری و کاغذبازی شروع شده الان تقریباً هشت ماه می گذرد و دستگاه با ارزش هشتاد میلیارد تومان و نیاز مردم به استفاده و بهره برداری از آن، در حال خاک خوردن است و مجوزی برای بهره برداری صادر نشده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی افزود: ما امیدواریم بتونیم از این دستگاه استفاده کنیم و حتی خیرینی که اقدام به سرمایه گذاری می کنند، میخواهند پولی که هزینه می‌کنند هرچه زودتر به بهره برداری برسد، اما متأسفانه این همکاری در سیستم دولتی ما وجود ندارد.

افراسیابی افزود: گرفتاری اصلی خیرین این هست که از جان و دل و از مال خود بدون اینکه سربار دولت باشند یا از منابع اقتصادی دولت استفاده کنند، این سرمایه گذاری را انجام میدهند، اما ما که نماینده‌های خیرین هستیم در پروسه کارهای اداری و در حقیقت کاغذبازی‌هایی که وجود دارد آنچنان غرق می‌شویم که واقعاً بعضی مواقع اگر آن علاقه به کار و اینکه کار مردم راه بیفتد مطرح نبود، واقعا اگر کفش آهنی هم به پا داشته باشید خسته می‌شوید.

وی در خصوص نصب و تحویل دستگاه به بیمارستان اشاره کرد: در آن ایام دستگاه وارد بیمارستان ناظران شد و سه ماه و نیم نصب این دستگاه طول کشید و کارهای سیستم های به دلیل انرژی زا بودن محصول یعنی پرتوزا بودن آن زمانبر بود.

شرکت زیمنس در دیماه سال ۱۴۰۲ این دستگاه را به صورت نصب شده تحویل بیمارستان داد؛ علاوه بر نصب یکی از مشکلات این دستگاه پرتوزا این هست که باید تمام تکست‌های مربوط به انرژی را انجام می‌داد و طی می‌کرد و به ما تحویل داده می‌شد.