مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالشرق گفت:

پروژه مسکونی فردوسی در مدت پنج سال با اعتباری حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد

مجید توتونچی اظهار کرد: پروژه بزرگ فردوسی در مدت پنج سال با اعتباری حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان در مشهد اجرا خواهد شد که بخش عمده آن منابع داخلی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق و تسهیلات بانک مسکن است و بخش دیگر نیز از محل پیش فروش واحدهای ساخته شده تأمین می‌گردد.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، مدیرعامل بانک مسکن کشور در بازدید از پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی در مشهد، با اشاره به موضوع توسعه پایدار و ساخت ساختمان‌های سبز در پروژه فردوسی گفت: این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و طراحی هوشمندانه، به دنبال ایجاد محیطی زیست‌پذیر و با کیفیت برای ساکنان است. علاوه بر این، دسترسی آسان به امکانات عمومی مانند مترو و مراکز تجاری، از دیگر ویژگی‌های برجسته این پروژه است.

سیدعباس حسینی با اشاره به اینکه در ساخت این پروژه از مصالح بومی و سنتی در نمای ساختمان، از جمله آجر فیروزه استفاده شده است، بر حفظ هویت معماری ایرانی تأکید کرد و اشاره کرد: همچنین به اهمیت استفاده از دانش و تخصص مهندسان داخلی در اجرای این پروژه دقت شده و ما به دنبال ارتقای دانش فنی در حوزه ساخت و ساز و انتقال تکنولوژی به پروژه‌های بعدی هستیم.

وی در پایان بر اهمیت رعایت زمان‌بندی پروژه و جلوگیری از تأخیر در اجرای آن تأکید کرد و گفت: تلاش ما بر این است که این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مهندس مجید توتونچی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق نیز بیان کرد: سهامدار عمده ما بانک مسکن است. مدیرعامل بانک در برنامه‌های خود، پروژه‌های سطح کشور را پایش می‌کند و پشتیبانی می‌نمایند. ماکت این پروژه بعد از تائید در کمیسیون ماده ۵ نهایی شده است و اکنون رونمایی گردید.

وی اظهار کرد: پروژه بزرگ فردوسی در مدت پنج سال با اعتباری حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان در مشهد اجرا خواهد شد که بخش عمده آن منابع داخلی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق و تسهیلات بانک مسکن است و بخش دیگر نیز از محل پیش فروش واحدهای ساخته شده تأمین می‌گردد.

توتونچی افزود: با صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ شورایعالی شهرسازی تعداد طبقات پروژه مشخص و بر همین اساس نقشه‌های ساختمانی بروزرسانی شد. این پروژه در دو فاز در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث خواهد شد. مشاور پروژه تلاش کرد با کم‌کردن سطح اشغال پروژه و گنجاندن ساختمان‌های ٩ تا ١٣ طبقه در پروژه فضای سبز بیشتری برای شهر مشهد ایجاد کند. فاز یک ۵۰۰ واحد است که متوسط واحدها سه خوابه ۱۲۰ متری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق درباره فاز ۲ پروژه فردوسی اشاره کرد: فاز دو برج ۲۷ طبقه و یا ۱۵ طبقه است که هنوز در کمیسیون ماده ۵ تائید نشده است و بنا بر این است با بازنگری دوباره در طراحی این فاز تائیدیه اخذ گردد. موقعیت مکانی پروژه در مسیر مستقیم حرم مطهر رضوی قرار دارد و ایجاد فضای سبز گسترده و نزدیکی به قطار شهری را از ویژگی‌های اصلی این پروژه خواهد بود.

توتونچی مطرح کرد: این پروژه مفصل دو منطقه برخوردار و در حال توسعه مشهد است. این مجموعه ۶ هکتاری، هزار خانواری می‌تواند تاثیرگذار در توسعه مشهد مقدس در محدوده بلوار موسوی قوچانی و قرنی باشد.

وی افزود: پارکینگ‌های کل واحدها در زیر ساختمان‌ها است و هیچ خودرویی در داخل محوطه پروژه تردد ندارد و مسیر بدون کربن خواهد بود. به این دلیل طراحی پروژه در مسابقه بین‌المللی شرکت کرد و در حوزه محیط زیست شایسته تقدیر گردید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق اشاره کرد: توجه ما به سودآوری نیست، بلکه به تعهد اجتماعی شهر است. همچنین محرمیت پروژه طوری طراحی شده است که هیچ اشرافیت به واحدها ندارند. نمای این پروژه آجر سفید اختصاصی از اصفهان است و ۲۵ درصد آجرها فیروزه‌ای بر گرفته از نمای فیروزه‌ای مسجد گوهرشاد خواهد بود.

مجید قاسمی هنری، معاون فنی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق نیز در جمع خبرنگاران در ادامه با اشاره به جزئیات پروژه مسکونی فردوسی گفت: این پروژه به صورت مشارکتی بین آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق در حال اجراست که آستان قدس زمین و شرکت سرمایه‌گذاری مسئولیت ساخت واحدهای مسکونی را بر عهده دارد.

وی افزود: پروژه فردوسی شامل ۸ مجتمع مسکونی است و ساخت مجتمع نهم نیز پس از رفع موانع قانونی در کمیسیون ماده ۵ آغاز خواهد شد. مساحت کل پروژه حدود ۱۷۰ هزار مترمربع است و شامل هزار واحد مسکونی دو و سه خوابه می‌شود. طراحی معماری این پروژه به عنوان یکی از ۱۰ پروژه برتر جهان شناخته شده است.

قاسمی هنری ادامه داد: چالش‌هایی تا کنون پیش روی پروژه بوده است که از جمله آن، اختلافاتی میان آستان قدس و شهرداری وجود داشت؛ با رفع این موانع، سرعت اجرای پروژه افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در کمتر از ۵ سال به بهره‌برداری برسد.

معاون شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق همچنین به حفظ فضای سبز در این پروژه اشاره کرد و گفت: با وجود ساخت‌وساز گسترده، تلاش شده است تا فضای سبز گذشته با کاشت بیش از ۱۰۰۰ اصله درخت جدید احیا شود. همچنین، بر اساس مصوبات کمیسیون ماده ۵، واحدهای خدماتی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع در اطراف پروژه احداث خواهد شد.