رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد:

۴ نامزد ریاست جمهوری چهارشنبه آخرین روز تبلیغات انتخاباتی خود را در مشهد پایان خواهند داد

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه درخصوص درخواست چهار نامزد ریاست جمهوری برای حضور در مشهد در چهارشنبه ۶ تیرماه گفت: درخواستی که به ستادهایشان دادیم این بوده که ساعت و مکان این مراسمات را اعلام کنند تا تداخلی برای طرفداران ایجاد نشود، چرا که این افراد دارای رده امنیتی هستند و ما باید مراقبت کامل را از آن‌ها و طرفدارانشان داشته باشیم

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ سیدهادی طباطبایی در برنامه افتتاحیه «استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی» ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بعد از اعلام قطعی شهادت شهید رئیسی با توجه به تجربه و اطلاعاتی که دوستان ما داشتند، کمیته انتخابات استان جلساتی را برگزار کرد چرا که می‌دانستیم که حداکثر ۵۰ روز فرصت داریم که انتخابات را برگزار کنیم، در سطح کشوری نیز براساس ماده ۱۳۱ قانون اساسی کمیته‌ای متشکل از رئیس قوه قضائیه، رئیس قوه مقننه و معاون اول رئیس جمهور به دستور رهبر انقلاب اسلامی تشکیل شد و برگزاری انتخابات را برعهده گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی افزود: چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی برای کل استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که از این تعداد سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و یک هزار و ۵۹ شعبه سیار است، همچنین دو هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۶ شعبه روستایی پیش‌بینی شده است.

پیش بینی مشارکت ۶۵ درصدی در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

طباطبایی با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته در خراسان رضوی ۵۴.۶۰ درصد بوده است، عنوان کرد: امیدواریم با توجه به فضایی که بعد از شهادت شهید رئیسی در کشور به وجود آمده و رقابت خوبی که بین نامزدهای ریاست جمهوری وجود دارد، امسال میزان مشارکت به ۶۵ درصد برسد.

وی درباره درخواست الکترونیکی شدن انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: درخواست الکترونیکی کردن انتخابات را دادیم، اما تهران موافقت نکرد، چرا که به نظر می‌رسد زیرساخت لازم را برای انتخابات الکترونیک ندارند و هیچ استانی انتخابات را به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار نمی‌کند.

فردی که اقدام به آتش زدن یکی از ستادهای انتخاباتی در مشهد کرده بود، سابقه دار است

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در پاسخ به اینکه طی روزهای گذشته حمله با کوکتل مولوتوف به یکی از ستادهای انتخاباتی رخ داد، مطرح کرد: این شخص از تهران به مشهد آمده و سابقه آتش زدن منازل علما و پاره کردن بنر را داشته است، تاکنون هیچ اطلاعاتی از اینکه این کار سازماندهی شده بوده یا خیر، هنوز مشخص نشده و این موضوع را مجموعه‌های اطلاعاتی استان باید اعلام کنند.

۴ نامزد ریاست جمهوری چهارشنبه آخرین روز تبلیغات انتخاباتی خود را در مشهد پایان خواهند داد

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه درخصوص درخواست چهار نامزد ریاست جمهوری برای حضور در مشهد در چهارشنبه ۶ تیرماه گفت: درخواستی که به ستادهایشان دادیم این بوده که ساعت و مکان این مراسمات را اعلام کنند تا تداخلی برای طرفداران ایجاد نشود، چرا که این افراد دارای رده امنیتی هستند و ما باید مراقبت کامل را از آن‌ها و طرفدارانشان داشته باشیم. در حال برنامه‌ریزی و همکاری با ستادها هستیم که مکان‌هایی را که مدنظر دارند اعلام کنند تا بهترین مکان‌ها را در اختیارشان قرار دهیم.

طباطبایی افزود: چون غالباً یک مکان را درخواست داده‌اند و کار را سخت کرده‌اند، اگر بزرگواران اصرار داشته باشند مجبور هستیم برنامه‌ها را در ساعت‌های مختلف تنظیم کنیم، بعد از قطعی شدن و انجام هماهنگی‌ها برنامه‌ها توسط ستادها اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی اعلام کرد: از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ عصر زمان قانونی برگزاری انتخابات است، البته به دستور وزیر کشور قابلیت تمدید تا ساعت ۱۲ شب را دارد و تمام سعی خود را می‌کنیم که مانند انتخابات مجلس رأس ساعت ۸ صبح انتخابات را آغاز کنیم.