با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس درس در مشهد آغاز شد

عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس، بهره‌برداری از ۱۳۰ کلاس درس و ۴ سالن ورزش دانش آموزی در چارچوب طرح یادگار ابراهیم با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد

به گزارش خبرنگار رسانه خبری توسعه و اقتصاد پایدار؛ عصر جمعه با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در محل آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد مقدس؛ عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس، بهره‌برداری از ۱۳۰ کلاس درس و ۴ سالن ورزش دانش آموزی در چارچوب طرح یادگار ابراهیم آغاز شد.

گفتنی است؛ پروژه‌ای فوق با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. لازم به ذکر است؛ ۴ هزار کلاس درس طی دولت سیزدهم در خراسان رضوی تاکنون احداث شده است و مجموعاً با آغاز عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس درس، این آمار به ۹ هزار کلاس درس خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار کلاس درس در سطح استان خراسان رضوی در قالب برنامه «یادگار ابراهیم»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: نزدیک به ۸ هزار فضای آموزشی و پرورشی در دولت سیزدهم ساخته شد.وی با اشاره به ساخت ۲هزار و ۶۴۵ فضای ورزشی در دولت سیزدهم، افزود: فضای ورزشی درون مدرسه ای نیز در این مدت از ۵هزار و ۸۰۰ فضا به ۸ هزار و ۴۰۰ فضا افزایش یافت.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در این دوره ۳۵ استخر بزرگ تحویل داده شد و تا انتهای دولت ۱۵ استخر دیگر تحویل داده می شود.صحرایی تصریح کرد: از حیث منابع مالی، سهم ما از ۱۲ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت که خوشبختانه تمام آن تاکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس، بهره‌برداری از ۱۲۰ کلاس درس و ۴ سالن ورزش دانش آموزی با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به از سر گرفتن طرح هر دانش آموز یک مهارت، بیان کرد: امروز بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم در حال یادگیری شنا هستند.

صحرایی خاطرنشان کرد: پس از ۱۳ سال فعالیت های ورزشی فرهنگیان احیا شد و معلمین ما از سراسر کشور در رقابت ها قرار گرفتند.