رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت:

جشنواره قرآن و عترت خانواده نظام سلامت کشور به میزبانی مشهد در حال برگزاریست

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: این رویداد حدود ۷۰۰ نفر نفرات برتر خواهد داشت. در پایان نفرات برگزیده رشته‌های مختلف جشنواره بیست و هشتم به جشنواره ملی دانشگاهیان قرآن که شهریور امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ دکتر جواد باقری در نشست خبری جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که در مشهد آغاز به کار کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره بیست و هشتم قرآن و عترت وزارت بهداشت به روزهای پایانی خود نزدیک شد و در بازه زمانی ۷ تا ۸ خرداد مسابقات در بخش آوایی در سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی درحال برگزاری است و اختتامیه و اعلام برگزیدگان نهایی بخش آوایی در بخش برادران روز چهارشنبه ۹ خرداد در محل مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار خواهد شد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: مسابقات بخش آوایی در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مداحی، سخنوری، حفظ (۳ – ۵ – ۱۰ – ۲۰) جزء و حفظ کل قرآن کریم در حال برگزاری است و خوشبختانه از داوران سطح یک برای داوری مسابقات استفاده شده است.

باقری اظهار کرد: همچنین به موازات برگزاری رقابتهای بخش آوایی در دو بخش خواهران و برادران، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، معارفی و بین الملل روز جمعه ۱۱ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ضمن اینکه مراسم اختتامیه مرحله نهایی بخش آوایی خواهران با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از خواهران طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ خرداد در مجتمع شهدای سلامت مشهد در سه بخش اساتید، کارمندان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: در پایان نفرات برگزیده رشته‌های مختلف جشنواره بیست و هشتم به جشنواره ملی دانشگاهیان قرآن که شهریور امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

باقری با اشاره به رشد چشمگیر شرکت کنندگان در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت نسبت به سالهای گذشته اظهار کرد: امسال به نسبت سالهای قبل رشد قابل توجهی به لحاظ کمی در بخشهای مختلف در سه رده اساتید، دانشجویان و کارکنان داشتیم که درجای خود بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در ۸ بخش جشنواره قرآن و عترت بیست و هشتم و در ۷۱ رشته مختلف، تعداد ۹۰ هزار نفر رشته ثبت نام در سه رده اساتید، کارکنان و دانشجویان صورت گرفته که رکوردی بی سابقه محسوب می‌شود.

مسول برگزاری جشنواره درخصوص تعداد نفرات شرکت‌کننده به تفکیک مطرح کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این رویداد قرآنی ۹۱۰۳ نفر در بخش ویژه، ۲۱۴ نفر در بخش تواشیح، ۱۰ هزار و یک نفر در بخش هنری، ۴۵ هزار و ۲۶۳ نفر در بخش معارفی، ۱۹۶۸ نفر در بخش فناوری، ۴۶۱۵ نفر در بخش پژوهشی، ۳۸۰۱ نفر در بخش ادبی و ۱۵ هزار و ۲۱۷ نفر در بخش آوایی بودند.

وی تاکید کرد: در میان فعالان حوزه سلامت نخبگان قرآنی زیادی در تمامی نقاط کشور داریم. در سطح کشور ۲۵۵ هزار دانشجو، ۲۱ هزار عضو هیأت علمی و ۴۵۰ هزار کارمند در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی داریم که نشان‌دهنده شرکت کردن ۲۸ درصد مجموع اعضای خانواده بزرگ نظام سلامت کشور در این رویداد قرآنی است.

حضور دانشجویان بین‌الملل برای اولین بار در طی ۲۸ دوره برگزاری جشنواره

مدیرکل قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: امسال برای اولین بار حضور دانشجویان بین‌الملل را در مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم و در این بخش ۵۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۳۰ کشور جهان حاضر بودند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص جوایز جشنواره و تأثیر در رتبه‌های علمی و امتیازات با تاکید بر اینکه به نفرات اول تا سوم هر بخش هدایای نقدی و غیرنقدی متبرک اهدا می‌شود، گفت: به اساتید امتیاز فرهنگی اعطا می‌شود که برای ارتقاء پایه علمی آنان یک امتیاز مثبت است و این امتیاز به دانشجویانی که برای دوره رزیدنتی شرکت می‌کنند هم لحاظ خواهد شد؛ همچنین در حوزه کارکنان بخشی از امتیازات آموزش‌های ضمن خدمت آنها به این جشنواره اختصاص پیدا کرده و کسانی که بالای ۶۰ درصد نمره آزمون معارفی را کسب می‌کنند از این امتیاز برخوردار می‌گردند.

باقری با بیان اینکه امسال در کنار تقدیرهای کشوری از برگزیدگان، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی از نفرات برترشان جداگانه تقدیر خواهند شد، عنوان کرد: همچنین امسال برای اولین بار نظام ارزیابی قرآنی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هم در ۵ قالب دیده شده و از ۱۰ دانشگاه و دانشکده برتر به لحاظ تعداد شرکت کننده، تعداد راه یافته به مرحله کشوری و تعداد برگزیده تقدیر خواهد شد.

یکی از نکات قابل توجه دوره گذشته رویداد، مشارکت ۲ هزار حافظ قرآن از خانواده نظام سلامت در بیست و هفتمین مرحله برگزاری جشنواره قرآن و عترت بوده است.