رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان خبر داد:

اصرار عجیب ارگان‌ها برای انحلال شرکت تعاونی با ۵۰۰۰ عضو در سه استان خراسان

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان گفت: در مجمع عمومی سال ۱۴۰۰، یازده نفری که اقدام به تأسیس شرکت تعاونی نوپا می‌کنند، از شرکت اخراج می‌شوند و بعد همین افراد توسط مجمع برگزار شده از سوی اداره کل تعاون بعنوان اعضای هیأت مدیره و بازرسان اصلی و علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات، ۱۰۵ هکتار زمین توسط شرکت تعاونی خریداری می‌شود اما از سرفصل دارایی‌های شرکت حذف می‌گردد. تعاونی تازه تأسیس توسعه و تجهیز باغداری میثاق سپهر در موازات شرکت تعاونی تأسیس می‌شود و اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات می‌نمایند لازم به ذکر است در مجمع عمومی سال ۱۴۰۰، یازده نفری که اقدام به تأسیس شرکت تعاونی نوپا می‌کنند، از شرکت اخراج می‌شوند و بعد همین افراد توسط مجمع برگزار شده از سوی اداره کل تعاون بعنوان اعضای هیأت مدیره و بازرسان اصلی و علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

محمدرضا نیکو، رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان، در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۳۷۶ زمینی با مساحت ۱۰۵ هکتار در محل پیچ ساغروان بنام شرکت تعاونی خریداری شد و تا سال ۹۶ این اراضی توسط خود هیأت مدیره اداره می‌شد.

وی با بیان عضویت پنج هزار نفر از کارمندان بانک صادرات در شرکت تعاونی، افزود: در سال ۹۶ توسط عده‌ای از همکاران بازنشسته تربت حیدریه و گناباد که در مشهد ساکن بودند، با تشکیل هیأت امنای زمین‌های بوستان سپهر بانک صادرات ایران اقدام به تصرف غیر قانونی این اراضی می نمایند و در سال ۹۸ که هیأت مدیره جدید شرکت انتخاب می‌شوند با این افراد جلسه برگزار می‌کند تا موارد قانونی را به آنان یادآوری نمایند  که شرکت تعاونی، هیأت مدیره و مدیرعامل دارد و همچنین  توانایی اداره دارایی شرکت را نیز دارد.

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات خراسان با اشاره به اینکه این اراضی از سرفصل دارایی‌های شرکت حذف شده بود تا اثری از این دارایی در حسابداری شرکت نباشد اظهار کرد: اداره تعاون کارشناسی را جهت بررسی موضوع به شرکت می‌فرستد تا موضوع بررسی و گزارش شود. در بند سه این گزارش که دارایی شرکت است، اعلام شده این اراضی در دارایی‌های شرکت ثبت نشده و باید مجدداً ثبت گردد.

نیکو عنوان کرد: سال ۹۸ با ۱۵ مورد عنوان مختلف از این افراد شکایت کردیم که پرونده این شکایات در بازپرسی ۲۱۶ است و متأسفانه هنوز به دادگاه نرفته است. در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲۹ مجمع برگزار کردیم و به علل بحث‌های مالی، موازی کاری، معاملات غیرقانونی و فروش سهام همکارانی که فوت کرده‌اند، ۱۱ نفر از اعضای شرکت را اخراج کردیم. بعد از پایان زمان مسئولیت هیأت مدیره که مقارن با ایام کرونا بود، چندین بار تقاضای برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره داشتیم که ستاد کرونا اجازه این کار را نداد و عنوان داشتند که برگزاری هرگونه تجمع در حال حاضر و تا زمان فروکش کردن ویروس کرونا ممنوع است.

وی ادامه داد: اداره تعاون با همکاری اعضای اخراج شده در مجمع ۱۴۰۰ تعاونی بانک صادرات اقدام به برگزاری مجمع در سال ۱۴۰۱ و بر خلاف پروتکل ستاد کرونا می‌نماید و با انتخاب همین اعضاء اخراج شده به عنوان اعضای هیأت مدیره و بازرسان اصلی و علی البدل می‌کنند. این در حالی است که این افراد از شرکت اخراج شده بودند و برای عضویت مجدد باید مجمع فوق العاده و موافقت اعضاء گرفته می‌شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان با عنوان نمودن اینکه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ حدود ۵۰ نفر از اعضا شکایتی را به دادگاه تقدیم کرده‌اند و درخواست ابطال مجمع برگزار شده از سوی اداره تعاون را کرده‌اند افزود: در ابتدا شعبه رأی به عدم ثبت هرگونه تغییرات صادر کرد اما متأسفانه بعداً با لغو دستور خود موجبات گرفتاری‌های فراوانی را برای شرکت و پرسنل آن و اعضا به وجود آورد.

وی افزود: ما علاقه‌ای به ماندن در هیأت مدیره نداریم، اما شرکت را به نا‌اهلان تحویل نمی‌دهیم. باید این انتخابات ابطال شود و در یک مجمع عمومی دیگر با حضور اکثریت اعضای شرکت و نمایندگان سازمان متولی انتخابات مجدداً برگزار گردد.

غلامرضا ناصری، مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان نیز بیان داشت: من مسئول اجرایی بودم و خط مشی را که هیأت مدیره تعیین می‌کرد، اجرا و پیگری می‌کردم و این امر به استناد آیین‌نامه‌های وزارتخانه تعاون و قوانین آن بوده است.

وی افزود: ادامه فعالیت و عضویت در شرکت تعاونی نیز باید موافقت اعضای مجمع را داشته باشد که اداره تعاون این مهم را نادیده گرفته و علی‌رغم نامه مکتوب خودشان مبنی بر اقدام قضایی از سوی اعضای اخراج شده و ابطال این مصوبه مجمع در سال ۱۴۰۰ خود دست به اقدامات غیر قانونی زده‌اند.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که اداره تعاون هیچ دسترسی به اسامی و اعضا شرکتهای تعاونی ندارد، اسامی و لیست اعضای شرکت تعاونی بانک صادرات را از کجا و چگونه و توسط چه کسانی تایید شده است؟! که این سوال تا کنون بی‌پاسخ مانده است؛ چون فقط مدیران و بازرسان شرکت هستند که مجوز قانونی برای این کار را به استناد ماده ۱۶ آیین نامه بخش تعاون در اقتصاد را دارند و این مهم هیچگاه انجام نشده است.

ناصری با بیان اینکه این اراضی قبلاً قیمتی نداشت و اکنون دارای ارزش شده است، موجبات این همه گرفتاری سودجویانه را برای شرکت و اعضای آن فراهم کرده است، گفت: سرمایه ثبتی شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات خراسان ۱۲۰ میلیون تومان است که مبلغی بالای نیست، اما علت برخی نفوذها را از سوی عوامل متعدد متوجه نمی‌شویم. ما درخواست داریم، اداره تعاون با اسناد و مدارک اثبات کند انتخاباتی که برگزار نموده قانونی بوده است. همچنین بعد از ۵ سال پرونده از شعبه ۲۱۶ بازپرسی به دادگاه جهت تصمیم گیری نهای ارسال گردد. علی‌رغم انجام حسابرسی‌های متعددی از سوی دادگستری توسط کارشناسان رسمی و اعلام نتیجه آن که حاکی از صحت و سلامت عملکرد مدیران شرکت بوده؛ متأسفانه تنها راه برای ادامه فعالیت‌های غیرقانونی مدیران شرکت توسعه و تجهیز میثاق سپهر که همزمان در حال حاضر به عنوان هیأت مدیره تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات نیز انتخاب شده‌اند، سعی بر انحلال شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات با ۵۰ سال قدمت توسط این افراد می‌باشد.

وی افزود: لازم به توضیح می‌باشد گزارش رسمی کارشناس رسمی دادگستری در امور تعاون خود شاهد و گواهی بر این اظهارت می‌باشد که متأسفانه، این گزارش که حاکی از تضاد منافع و تخلفات انجام شده از سوی اداره تعاون می‌باشد، علنی نشده است.

در پایان ایشان اعلام نموند با توجه به انجام تخلفات بی شمار از سوی اداره تعاون خواستار ابطال مجمع از سوی دادگاه حقوقی شبعه ۱۷ مشهد و برگزاری مجمع جدید توسط خود تعاونی با حضور نمایندگان اداره کل تعاون و نماینده محترم دادگستری کل استان هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم این تعاونی و سرمایه اعضا آن را صالحین تحویل نماییم.

لازم به توضیح است؛ پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار در صورتی که از سوی متولیان امری که در این گزارش با عناوین اداره تعاون، دادگستری استان و حتی شرکت تعاونی تازه تأسیس و . . . عنوان شده است، پاسخی دریافت کند، این موضوع را به سمع و نظر خوانندگان این خبر خواهد رساند.