پروفسور حمید شکری خانقاه مطرح کرد:

سناریو نویسی ارتباطی، حلقه مفقوده در روابط عمومی‌ها است

همزمان با هفته روابط عمومی وبینار آموزشی "پیوست نگاری ارتباطی - رسانه‌ای" با حضور پروفسور حمید شکری خانقاه برگزار گردید.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ به مناسبت هفته روابط عمومی به همت موسسه آموزش عالی فن آوران حکیم، وبینار رایگان پیوست نگاری ارتباطی با تدریس حمید شکری خانقاه و با حضور مسئولین روابط عمومی‌های استان‌های کشور و فعالان حوزه روابط عمومی برگزار گردید.

شکری خانقاه در این وبینار با بیان اهمیت و جایگاه روابط عمومی به تشریح برنامه ارتباطی به صورت عملیاتی پرداخت و از سناریو نویسی ارتباطی با عنوان حلقه مفقوده در روابط عمومی‌ها یاد کرد.

وی با بیان شاخصه‌های تاثیرگذار در ایجاد پیام‌های مناسب و استاندارد در طراحی‌های ارتباطی از بی‌توجهی برخی افراد نسبت به این بدهیات اظهار گلایه کرده و به اهمیت چشم اندازها و استراتژی‌های ارتباطی در انتقال پیام اشاره کرد.

حمید شکری سپس ضمن توصیه به شناخت کافی نسل‌ها توسط روابط عمومی‌ها به فرمول‌های استراتژی ارتباط با ذینفعان پرداخت و رازهای ارتباطی با مخاطبان کلیدی را به شرکت کنندگان آموخت و از ایشان خواست تا در قالب روابط عمومی حرفه‌ای به تولید محتوای حرفه‌ای و جذاب بپردازند و در مواجهه با رسانه‌ها هوشمندانه و فعالانه رفتار کنند و با شناخت کافی وه پاسخگویی به تاکتیک‌های مخالف را بیاموزند تا بتوانند گرداننده رسانه‌ها باشند.

وی همچنین به اهمیت روابط عمومی آنلاین پرداخت و از زمان مهارت دانش و تفکر به عنوان مهم‌ترین شاخصه‌های فعالیت در روابط عمومی آنلاین یاد کرد و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روابط عمومی‌ها را تشریح کرد.

در انتهای وبینار، شکری خانقاه تاثیرات تصاویر را در تدوین پیام‌های رسا در روابط عمومی آنلاین تشریح نموده و سایر مولفه‌های روابط عمومی آنلاین را توضیح داد و از همه فعالان این حوزه خواست تا نسبت به تداوم آموزش توجه کامل داشته باشند./