مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری در بزرگداشت کلنل پسیان یادآور شد:

عاقبت وطن‌پرستی

با حضور جمعی از مقامات استانی و شعرای شهر مشهد و خانواده شهدای امنیت، محفل شعر و بزرگداشت کلنل محمدتقی‌خان پسیان و شهدای امنیت و غیرت در باغ نادری مشهد برگزار شد.

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری در این مراسم گفت: افتخار داریم در مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه نادرشاه افشار و کلنل پسیان، قهرمانان نامدار تاریخ، میزبان شما باشیم. افتخار داریم به‌مناسبت سالروز شهادت محمدتقی‌خان پسیان گرد هم بیایم، قهرمان برومند آذری و تبریزی الاصل، دلاور مردی که فقط ۳۰ سال زندگی و مجاهدت کرد اما ۱۰۲ سال است که همسایه و همشهری ما مشهدی‌هاست و امسال در صد و دومین سالگرد شهادتش، گردهم آمده‌ایم تا به این قهرمان مبارزه با استعمار و آزادی خواه ارجمند ایرانی به قدر بضاعت ادای دینی داشته باشیم.

حسین ابراهیمی افزود: این قهرمان دهم مهرماه سال ۱۳۰۰ ناجوانمردانه به شهادت رسید تا امروز به من شما و یادآوری شود، این عاقبت وطن‌پرستی است.

وی ضمن تشکر از نهادها و دستگاه‌های همراه در برگزاری این مراسم، تاکید کرد که ما اینجا نیامده‌ایم تا تنها از یک نفر یاد کنیم، بلکه آمده‌ایم به خودمان یادآوری کنیم، وارثان چه میراث گران‌بهایی هستیم، میراثی که سراسر پهلوانی است، امید است که برای نیاکان خود میراث داران نیک و قدردان واقعی ایشان باشیم.

ابراهیمی در حاشیه این مراسم تاکید کرد: ما نباید فقط نگاه مدفن و قبر به مزار قهرمان شهیدی همچون محمدتقی‌خان پسیان داشته باشیم، این گونه اماکن برای ما به نوعی یادمان هستند. به همین دلیل با برگزاری یادمان این شهدا، در واقع دو هدف را نشانه می‌گیریم. اول آنکه به خودمان و همشهریان یادآوری می‌کنیم که چه گنجی اینجا قرار دارد و دیگر اینکه این محافل به نوعی موجب رونق بخشیدن به این مکان شده و این شخصیت را بیشتر به مخاطب معرفی می‌کند.

اجرای شعر خوانی شعرای مشهدی با محوریت شهادت کلنل محمدتقی خان پسیان، شهدای امنیت و … مهمترین بخش اصلی این مراسم بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای امنیت قدردانی و تجلیل شد./