معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:

جاذبه های استان مستلزم جذب سرمایه گذاران است

بیشتر تقاضای ساخت اقامتگاه دیگر در حوزه مشهد نیست و این اتفاق در شهرستان‌ها در حال رخ دادن می‌باشد. جاذبه‌های استان مستلزم جذب سرمایه‌گذاران است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه درخصوص وضعیت جذب گردشگر و توریست به مقصد استان خراسان رضوی گفت: تمرکز در گذشته فقط بر روی شهر مشهد بوده و با توجه به اینکه زیرساخت‌ها نیز در این شهر بیشتر است، باعث شده که شهر مشهد در کشور شاخص باشد.

وی افزود: یکی از مواردی که به نظر ما نیاز داشت در واحدهای شهرستانی اتفاق بیفتد موضوع تأمین فضای اقامت بود.

یوسف بیدخوری در ادامه گفت: فضای اقامت فقط لزوماً نیاز به هتل ندارد، طی چندسال گذشته نیز ۱۶۴ اقامتگاه بومگردی در شهرستان‌های استان ساخته شده است و همچنان در حال توسعه تعداد این واحدها هستیم.

وی درباره اقتصاد گردشگری شهرستان‌ها اشاره کرد: بیشتر تقاضای ساخت اقامتگاه دیگر در حوزه مشهد نیست و این اتفاق در شهرستان‌ها در حال رخ دادن می‌باشد. جاذبه‌های استان مستلزم جذب سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: یک منطقه‌ای که دارای جاذبه گردشگری خوب است و اگر بخواهد به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود، مستلزم یکسری سرمایه‌گذاری‌ها، اولاً از طرف دولت در حوزه تأمین زیرساخت‌ها و دوماً در حوزه سرمایه‌گذاران است که در منطقه باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا گردشگران در آنجا حضور پیدا و اقدام به هزینه در صنعت گردشگری کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مطرح کرد: بیشتر کارهایی که در آینده باید اتفاق بیفتد در حوزه سرمایه‌گذاری است. ظرفیت‌های خراسان رضوی از جهت تعداد شهرستان‌های استان بعد از استان فارس قابل توجه است و میتوان شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بود.

احمد دیناری، معاون سرمایه‌گذاری این اداره‌کل نیز در ادامه گفت: ما اکنون شاهد این هستیم پروژه‌هایی که در هفته دولت و هفته گردشگری به بهره‌برداری میرسند، عمر ۱۰ساله دارند. یعنی از ۱۰ سال پیش در حال ساخت بوده و امسال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی افزود: در جلسات کمیته فنی صدور مجوزها بعضاً شاهد هستیم از هر ۱۵ پروژه سرمایه‌گذاری که به ما می‌رسد، تعداد ۹ پروژه مربوط به شهرستان‌ها می‌باشد.

دیناری درخصوص تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود حال حاضر مطرح کرد: ما قصد داریم سرمایه و سرمایه‌گذاران را به سمت شهرستان‌ها سوق دهیم.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: از ۱۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری هم که در حال حاضر در سطح استان داریم و کار جذب سرمایه‌گذار آنها در حال انجام است، این اتفاق را رقم زده‌ایم که نشان می‌دهد ۸۰ درصد درخواست‌ها از سوی شهرستان‌ها ارائه می‌شود.