وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در افتتاح طرح های گردشگری خراسان رضوی:

افزایش ظرفیت خدمت به زائران رضوی با افتتاح طرح های گردشگری

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: با افتتاح طرح های گردشگری خراسان رضوی ظرفیت خدمت به زائران رضوی افزایش یافته است

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ سید عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاح طرح‌های گردشگری خراسان‌رضوی که هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: امیدواریم این طرح‌ها خدمات با کیفیت و ارزان به زائران ارائه کنند.

هم‌چنین در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گزارشی از طرح افتتاحی خراسان‌رضوی ارائه کرد و گفت:
۱۹ طرح گردشگری خراسان رضوی برای هفته گردشگری آماده افتتاح شده است.

سیدجواد موسوی در این مراسم که به صورت متمرکز و هم‌زمان با پروژه‌های گردشگری کشور در هتل لعل مبین برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۵ هتل، یک هتل آپارتمان، یک مرکز تفریحی سرگرمی، سه اقامتگاه بومگردی و ۹ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است که در شهرستان‌های مشهد، تربت جام، تایباد و کاشمر قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

موسوی به اهمیت اشتغال‌زایی این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۹۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
او با بیان این‌که خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق در جذب سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است، تصریح کرد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از ابتدای سال تا امروز ۴۵ مورد و ارزش ریالی آن‌ها ۲۴هزار میلیارد ریال است، اشتغال ناشی از صدور مجوزهای گردشگری در این مدت نیز ۱۳۰۰ نفر بوده است